Hei Vieras

Elämää pelien keskiössä | Zolt-
Aloittaja Zoltan8D
8 Vastauksia    2042 Lukukerrat
Zoltan8D
  • Tila:
    Poissa
    Vihjeitä
    225

Palautus
    113.66%
    Tuotto
    239.66
    Panostus (ka.)
    7.80

Tykkäykset:
    220
Elämää pelien keskiössä | Zolt-
Noniin, vuoden vaihtuessa mietin jo blogin pystyyn laittamista ja sen sisältöä, mutta homma jäi. Kirjoitin ja mietin etukäteen jo avauspostaustakin aika pitkälle ja se on jossain tekstitiedostossa tällä hetkellä, mutta tätä blogia ei nyt avata sillä esittelyllä ja alustuksella sittenkään. Blogi tulee sisältämään kaikkea, en aio rajata sitä oikeastaan mitenkään näin etukäteen, katsotaan mitä näppäimistö tarjoaa milloinkin. Mahdollisesti vihjeitä tai niiksi tulkittavia voi poimia seasta, mutta tarinoita nykyhetkestä, vuosien takaa, kaikkea peleihin liittyvää ja varmasti myös pelien ulkopuolista.

Tarkoitus oli tosiaan avata touhu eri postauksella, mutta valotin vähän chatin puolella jo viime öisiä ja nyt aamuisia tapahtumia ja kyllä ne täyttää kaikki sketsin ja blogipostauksen ainekset, joten kerrotaas vähän mitä tässä nyt on tapahtunut.

Hommahan alkoi siitä, että JDF kirjotti puolen yön jälkeen chattiin, että Veikkaus täysin eri linjoilla Tshekin ja Kanadan lätkämatseissa, noh siitä alkoi sitten tutkiminen, en aluks meinannu löytää että mistä kohteista on kyse ja kahlasin jo naisten kendoakin aluksi. Lopulta sitten paikansin saaliin ja aloin tutkimaan ja miettimään, että mihis suuntaan tuo markkina tulis liikkumaan, löin tätä ennen kuitenkin Veken tilillä olleen alimittaisen alle kiloisen puoliksi kiinni Kanadan suoraan voittoon sekä Etelä-Korean+3.5 tasoitukeen. Kumpaankin otteluun oli markkinan kanssa tarjolla 5-12% sureja ja varma rahahan kiinnostaa aina. Pankkisiirrot oli tottakai Veikkaukselle yöllä kiinni eikä mulla pankissakaan olisi kuin pari tonnia ollut. Heitin yöllä sitten vielä vitsillä, että pitäiskö lähtee ABC:lle moukuttamaan ja sen kommentin aikana en oikeesti tuota vaihtoehtoa kyllä realistisesti pohtinut. Selailin edelleen kertoimia ja mietin, että Veikkaus yleensä pitää kutinsa aika hyvin noissa lätkäkohteissa, jotka todennäköisesti on Eirtiksen laskemia ja pelko alkoi hiipiä perseeseen siitä, että jos meen nukkumaan ja herään aamulla 06:00 siirtämään rahaa Veikkaukselle ja samaan aikaan lyön vastaan muualta niin markkina olisi kääntynyt jo Veijon suuntaan ja tuotot jää saamatta. Päätin siis alkaa takomaan jo etukäteen muualle vastaan Tshekki-3.5, Tshekki-2.5 ja Sveitsi+0.5 vetoja, sain noihin sisäänkin erittäin isosti rahaa ja olisin saanut paljon enemmän kuin mitä tulisin Vekelle pystymään surettaa, koska vaikka nykyään nettimaailmassa raha liikahtaa aika kivasti paikasta A paikkaan B niin yllättävän kauan kestää saada osakkeista, norjasta (Bank Norwegian) tai skrillistä rahaa omalle pankkitilille, jota kautta sitten taas Veikkauksen tilille. Noh tämän jälkeen, kun olin reippaasti tykitellyt Tshekkejä ja kellomaan miehiä muualle aloin sitten kuitenkin miettimään, että mites se surettaminen nyt onnistuisi, että vois iskee vielä muutaman terävän lisänapautuksen vetoihin kiinni.

Siinä ei sitten mennyt aikaakaan, kun päässä oli valmis suunnitelma miten tämä toteutetaan, ajattelin, että skrillin kortilta pystyy kivasti nostella automaatilta rahaa ja mennä lyömään pelit nyt yöllä ABC:lle, koska olihan tuossa sekin riski olemassa, että nuo Veikkauksen kertoimet rommaa heti aamulla 06:00 aikoihin tai pahimmassa tapauksessa ajattelin, että joku iso kiho käy lyömässä jossain kioskilla nuo alas jo yön aikana tai vaihtoehtoisesti jollain on Veken tilillä vähän laajempi reservi tällaisia tilanteita varten kuin meikäläisellä. Ponkaisin koneelta ylös ja löin vaatteet päälle noin 01:30 aikoihin yöllä ja lähdin ajamaan kohti automaattia, siksi automaatille, että Skrillin kortilla ei pysty jostain syystä maksamaan Veikkauksen pelejä tiskillä tai ainakaan ennen ei ole pystynyt, siitä on varmaan parisen vuotta, kun oon viimeksi kokeillut.
Tuo olisi tottakai ollut se helpoin ja fiksuin ratkaisu tässä tilanteessa, jos pelit olisi voinut maksaa skrillin kortilta ja painua pehkuihin, mutta toki jos tää kaikki ois noin helposti mennyt ja kivuttomasti niin tuskin tässä tätä tarinaa edes raapusteltaisiin  :embarrassed-smiley03: Tuossa lähellä on yks automaatti missä ei päiväsaikaankaan oo porukkaa niin ajattelin, että siihen sitten vaan autoa pihaan ja homma käyntiin, ei oo tosiaan kokemusta kovin isoista käteisnostoista ja mietin, että mitähän rajoituksia tässä automaatissa on ja kuinkahan paljon tässä nyt tulee vastaan tilanteita mitä en osaa odottaa ja voin kertoa, että tulihan niitä.
Auto pihaan, kortti sisään, tunnusluku ja haluttua summaa näppäilemään, mietin, että montakohan tonnia sitä uskaltaa nostaa tai ABC:llä lyödä peleihin, mietin aluksi vitosta, mutta ajattelin, että kun kerran on lähdetty niin kymppi se on oltava. Vaikka tosiaan ei käteisnostoista kokemusta niin ajattelin, että kymppi sieltä nyt ei varmasti kerralla tule ulos, liekö koko piskuisessa automaatissa 5fig summaa venaamassa öistä moukuttajaa. Kokeilin kahdella kilolla, noh sehän paukahti yli sallitun niin, että ryske kävi ja automaatti tästä mulle sitten ilmoittikin ja täsmensi, että se on kilon erissä otettava ja näin sitten tein. Noh en tosiaan olettanut, että jos nostaa kilon niin se lykkää sen saakeli 50e papereina pihalle, tonnikin on 50e lappuina yllättävän paksu pinkka, voin kertoa! Mietin, että perkele johtuukohan se tästä ei niin ytimessä sijaitsevasta automaatista, koska kai sieltä nyt yleensä vähän isompaa paperirahaakin tulee.
Noh en jättänyt sitä tuohon yhteen kiloon, vaan ajattelin, että nostetaan nyt vähintään se puolet siitä tavoitellusta eli vitonen, hulluhan se on joka ei puolta tarjoa oon kuullut. Tilanne nyt oli muutenkin suht koominen, koska itellä oli jostain syystä olo, että tässä tehdään jotain rikollista, vilkuilin välillä olan yli, että eikai tähän nyt ketään muuta tuu nostamaan rahaa ja varmasti näytinkin siltä, että tässä ei oo puhtaat jauhot pussissa, eikä toki sinällään ollutkaan, rikollisen helppoa rahaahan tässä oltiin menossa tekemään  :pomo: :rahaatulee: Sitten, kun tuo 5k€ summa oli saatu nostettua niin löin ne lompakkoon, aivan vitullinen tukku rahaa 50e seteleinä, ei ne meinannut mahtua setelitaskuun ja sitten, kun ne sinne väkisin sain runtattua niin ei mitään toivoa, että sen lompakon ois saanut käännettyä kiinni vaan se heitin sen sitten pitkin pituuttaan pötköttämään apukuskin penkille ja ajattelin, että tästä se lähtee, pian on homma purkissa.
Nostin tosiaan sen takia sen vitosen "vaan" tuosta, että ajattelin ajaa keskustaan toiselle automaatille, joka osaisi sylkeä ulos toivotun summan vaikkapa purpparana tai edes hieman 50e suurempina seteleinä. Kaasu pohjaan ja kohti keskustaa ja sieltä toisen automaatin pihaan, ajattelin että enemmän käytetty ja isompi automaatti niin varmaan nostorajakin isompi, kortti sisään, tunnusluku ja pyysin paria tonnia, noh eikä mitään, sama vonkuna siihen ruutuun ja kilolla lähdettävä. Kokeilin ekaa kiloa ja sitten tapahtui taas yksi odottamaton hetki, nostoraja täynnä, joko se on automaattisesti tossa skrillin kortissa tollanen tai sitten en vaan oo tajunnut sitä nostaa, toki ei oo ollut aiemmin tarvettakaan. Automaattihan alkas siitä sitten piippaamaan ja lykkäs kuitin ulos missä asia vielä uudelleen ilmoitettiin ja käski repiä kortin koneesta ja näin tein ja tuo piippaaminenkin loppui. Siitä takasin autoon ja ajattelin, että no mennääs lyömään nyt tällä femmalla mitä saadaan, mietin puoliksi sen takomista Kanadaan ja toinen puoliska sitten Etelä-Korean+3.5 tasoitukseen, automatka siitä tomaatilta ABC:lle on lyhyt, muutama satametria, ehkä maksimissaan kilsa, kerkesin kuitenkin matkalla pohtia, että mitähän ongelmia tässä vielä kerkeää tulla ja, että mikä on suurin summa mitä paperisella lapulla pystyy kioskilta iskemään.
Ennen se oli joskus aikanaan satanen, mutta netissähän se on tonni, joten elättelin toiveita, että tonneina menee ja pääsee nukkumaan. Kaarsin ABC:n pihaan ja näin heti kaukaa, että yks ainut auto siinä pihassa, mietin että huhhuh miten hyvä tsägä, ja ajoin sen auton viereen ja sieläkin oli vielä seppä rattinsa takana, varmaan lähdössä pois just ja ajattelin, että menipä helposti ettei tuu mitään tilanteita, kun aletaan tahkomaan ja täys tupa seuraa vierestä homman etenemistä. Ovesta sisään ja siinä oikeellahan näkyi pelitiskin pätkää, siihen hyvää kyynärasentoa sitten, olipa viime kerrasta aikaakin, ei oo pariin vuoteen tarvinut varmastikaan livenä käydä pelejä heittämässä. Tavailin siinä sitten kuponkeja ja olin puhelimesta jo avannut valmiiksi veken sivut, että tulee oikeet kohdenumerot varmasti täräytettyä.
Eihän siinä pitkävetolappua näkynyt sitten millään, Lottoa ois kyllä saanut vetää ja vaikka Eurojackpottia, siinä oli muutenkin pienoinen jännitys päällä ja meinasin jo huikata sille myyjälle, että olikos niitä pitkävetokuponkeja jossain. Maltoin hetken kuitenkin tiirailla vielä ja siinä kulman takanahan se tiski jatkuikin ja sieltä löyty sitten enemmän sitä moukuttajan osastoa, oli monivetoa ja vakiota ja löyty se pitkävetokin siitä. Pari lappua heti tärisevin käsin tiskin päälle ja en kerennyt ottaa kynää käteen, kun näin, että myyjähän sieltä otti katsekontaktia meikäläiseen ja lähti kävelemään mua kohti. Mietin, että mitähän nyt että meneekö se tosta ulko-ovesta johonkin vai tuleeko se jotain duunejaan tekemään tähän lähistölle, mutta ei sehän vaan piti katseen kiinni meikäläisessä ja tuli siihen lähelle ja sanoi, että niitä pelejä ei sitten yöllä voi pelata  :redcardsmilie:
VITTU ajattelin, ääneen en sanonut tokikaan vaan käänsin sen kysymykseksi, että "Aijaa, miksei saa?" myyjä siinä pälyili vähän ympärilleen, eikä selkeesti tiennyt tuohon vastausta vaan totesi, että "Jaa a, hyvä kysymys, empä tiiä, kai lainsäädäntö sitten" noh ajattelin, että eipä tästä varmaan kannata vääntämään alkaa, jos rahansiirrot on Veikkaukselle öisin suljettu niin ehkä niitä pelejä ei sitten kioskin kauttakaan saa öisin pelata, en kyllä oo ollut tietoinen tuollaisesta, mutta en alkanut kyseenalaistamaankaan. Eniten tuossa alkas sitten repeilyttämään, kun sanoin, että "Okei no ei siinä sitten mitään" ja myyjä sanoi, että "Joo näin se nyt on, mutta arpoja saa kyllä ostaa"  :hehhehhehheee: :knuppel2: noh, passasin kuitenkin tämän houkuttelevan tarjouksen ja palasin takasin autoon ja ajoin kotiin.
Meni tuossakin reissussa aikaa, olin kotona joskus 02:00 jälkeen ja koko kotimatkan puin mielessäni tulevaa sotasuunnitelmaa miten tämä homma nyt käännetään voitoksi. Kotona ajattelin, että pakko se nyt on herätä ennen kuutta ja lyödä ainakin heti netin kautta sen verran, kuin pankkitilit antaa myöden, joten kello herättämään 05:50, 05:52 ja 05:55 että, oon varmasti koneen ääressä 06:00, kun rahansiirrot aukeaa. Siitä nukkumaan sitten ja alle 4 tuntia aikaa vetää sikeitä ilmoitti puhelin, eihän se nyt houkutellut, mutta jos on joku tärkee juttu tai asia mikä kiinnostaa niin sitä varten herääminen ei oo ikinä ongelma, mutta töihin tai kouluun herääminen on eri asia, tai töihinhän tässäkin herätään tavallaan, mutta tarkoitan niitä töitä, kun myydään omaa aikaa toiselle päästäkseen tekemään jotain mikä ei välttämättä kauheasti kiinnosta ja korvaus tämän suren takia heräämiseen verrattuna minimaalinen.

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 22:46:40 kirjoittanut Handy »
Meikäläisen vihjeet nykyään luettavissa sivustolla:
www.ristikaksi.com/pitkavetovihjeet

Blogi: www.ristikaksi.com/blogit

Keskustelun ja muu paskanjauhanta: www.ristikaksi.com

• Luettu 2042 kertaa
  • Blogit
  • 8 Vastauksia

Zoltan8D
  • Tila:
    Poissa
    Vihjeitä
    225

Palautus
    113.66%
    Tuotto
    239.66
    Panostus (ka.)
    7.80

Tykkäykset:
    220
Vs: Elämää pelien keskiössä | Zolt-
Jatkoa..

Aamu koitti, joskus missaan kyllä nuo kellon soimiset ja alitajuntaisesti sammutan kellon tiedostamattani ja jatkan unia, tuosta ei nyt ollut pelkoa. Oon nukkunut todennäköisesti koko yön erittäin levottomasti ja kroppa on ollut suretustilassa aamua odottaen, vaikka silmät kiinni ja mielestäni nukkuen se alle nelituntinen tuli vietettyä. Heräsin heti tuohon ensimmäiseen eli 5:50 kiekaisuun ja ponkaisin ylös erittäin innokkaana, siitä koneelle sitten ja Veikkauksen sivut auki, samalla silmäilin myös onko kertoimet muualla muuttuneet tai markkina valunut Veken suuntaan, mutta tuota ei juurikaan ollut havaittavissa, ehkä Olympialaiset on sitten niin isot karkelot, että markkina ei muutu niin nopeasti tai sitten tuohon ei ole kukaan Vastiksen lisäksi herännyt tai tuo markkinapoikkeama ei oo muuten herättänyt kiinnostusta.
06:00, kun välähti tietokoneen ruutuun niin depoa sisäään Veikkaukselle, olin etukäteen silmäillyt läpi parin pankin saldot, että paljonko sielä on lyötävää ja ei kauheasti, 3-4 kiloa, eihän sillä saa tosiaan lähellekään kaikkea suretettua mitä yöllä tahkosin, mutta tilanne oli mikä oli ja ne depottiin sisään, muutaman kympin jätin, koska satuin muistamaan, että auto pitää tankata tänään, jos meinaa "oikeisiin töihin" iltapäivällä päästä  :embarrassed-smiley03: koominenhan se tilanne vähän on, että tonneja isketään vetoihin, mutta ei olisi rahaa tankata autoa  :hehhehhehheee:
noniin depot sisään ja pelit sisään, Kanadaa 1.72 ja Etelä-Koreaa+3.5 2.3 niihin kaikki mitä saatiin depottua ja kivasit meni ja kertoimet kesti. Sen jälkeen vilkuilin kertoimia vähän väliä, että meneekö ne lukkoon ja jos niin aukeaako enää, koska tiesin ainakin JDF:n heräävän 06:00 moukarin varteen ja olin ottanut aiempina "aamuina" eli 10-12 välillä, kun oon heräillyt niin sellaiset riidit, että Ile on ollut paikalla jo 04-06 välillä ja ajattelin, että sekin, kun vielä laittaa kättä taskuun niin on Veikkaus helisemässä + muut foorumin massipäälliköt ketkä varmaan noiden kimppuun käy heti aamulla niin olin aika varma, että ne on pian lukossa.
Kello oli sitten jotain 06:15, kun heitin taas vaatteet niskaan ja otin pöydältä tuon pitkin pituuttaan lepäävän lompakon, jota ei tosiaan edelleenkään saanut kasaan taitettua ja sulloin sen taskuun sitten täyspitkänä, juosten autoon ja auton nokka uudelleen kohti ABC:n puljua. Koko ajan samalla räpläsin puhelinta ja yritin katsoo, että vieläki kohteet on auki ja kertoimet samat ja näin näytti olevan. Arvelin jo lähtiessä, että aamuisin tuola kyllä on porukkaa vaikka ois miten aikaisin liikenteessä. ABC:n pihaan, pääsin niin luulo vaihtui tiedoksi ja pihahan oli ihan täynnä autoja, no ei siinä mitään, auto parkkiin ja uudelleen sisälle, mietin jo matkalla, että eikai se sama isäntä täälä oo taas paikalla, kuka mun pelit yöllä sabotoi, mutta ei ollut, kaks daamia näkyi olevan tiskin takana. Yks kappale aikaisempaa saapumiserää ja toinen sitten vähän tuoreempi Siitä sitten nopeesti takasin samaiselle tiskille mitä olin nojaillut nelisen tuntia sitten ja näköjään yölllä siihen nostamani kaks pitkävetolappua odotti edelleen täyttäjäänsä, no ei mitään sehän saapuikin just paikalle.

Aloin puhelimesta katsomaan pelinumerot ja katoin, että kupongin maxbet oli 1k€ ja tein sitten 5kpl tellasia lappuja, pari kiloa Kanadaa ja kolme Etelä-Koreaa tasotuksella ajattelin. Rahan arvokin on vähän eri, kun se on käteisenä vrt. siihen, että siirtelee numeroita netissä, jännitti niin pirusti, käsi tärräs siihen malliin, kun raapustin numeroja kupongille, kuponkikin oli muuttunut jonnin verran meikäläisen nuoruusvuosista ja ajoista, kun noita lappuja enemmänkin tuli täytettyä. Sehän kostautui sitten heti, jännitys ja/tai outo kuponki ja typotin aivan huolella sen ensimmäisen ja siirsin sivuun ja otin uutta, kunnes 5 kuponkia oli täytetty ja katoin vielä, että pelinumerot nyt varmasti meni oikein. Porukkaa oli ihan huolella, kaupan puolelta tohon samalle tiskille missä noi 2 asiakaspalvelijaa oli ja siihen sitten vaan tiskille, kun katoin, että just jonokin loppu. Löin suoraa kaikki 5 kuponkia tuon varttuneemman daamin kouraan, joka nyt ilmeisesti oli opettamassa tätä nuorempaa, koska siinä käytiin heti sellainen sananvaihto, että ei voinut olla huomaamatta tätä opetustilannetta ja opastuskuviota, voin jo tässä vaiheessa sanoa, että varmasti näkikin paljon sellasta mitä ei ihan jokasta lottokuponkia sisään painaessa tuu näkemään nimittäin siitä, kun myyjä ensimmäistä lappua löi siisään niin kysyin vielä, että näkeekö se suoraa koneelta millä kertoimella se lappu menee sisään, koska olin siitä erittäin huolissani ja vaikka puhelimella hetki sitten olin vielä kurkannut, että auki on ja kertoimet pysyneet niin eihän näistä tiedä.
Myyjä siihen totesi, että "katsotaampas" ja ilmeisesti ei nähnyt, koska eka lappu paukahti läpi laitteesta ja kommentti perään "ei näköjään näe, se tulostaa sen suoraa" no se laitehan oli siinä lähempänä mua kuin sitä, kun röhnötin siinä tiskin päällä semi-innokkaana ja otin sen lapun heti kouraani, kun myyjä kysyi, että onko se kerroin oikea ja sanoin, että on se. Myyjä kurkkas sen lapun mun jälkeen ja sano et "Jaa ei tää, jotai tapahtu et tää meni tonnilla" siihen sit sanoin et "Joo hyvä, niin pitikin". Myyjä käänsi siinä kohtaa katseen lapusta mua kohti ja tonninseteli ilme tuijotti vasten mun kasvoja, hymyilin vaan takasin. Myyjälle tuli siitä sitten jonkunlainen paniikki heti, että lyötiin kilon moukari ja hän oli nyt ilmeisesti osa jotain isoa rikosta. Kuului heti kommentit häneltä, että "ei, että pitikös tässä täyttää joku lappu, Veikkauksella on joku raja, että pitää täyttää joku lappu jos lyö näin isoja vetoja" aivan järkyttävän paniikin iski päälle siinä ja aluksi alkas etsimään läpi niitä viereisiä laatikoita, että joku lappunen on mikä mun pitäis täyttää, että hän etsii sen ja aikansa se siinä pyöri sitten ja ei mitään lappusta löytynyt ja pariinkin otteeseen ehdotin, että voiko se jakaa tuon lapun 10 osaan, että jokainen tonnin lappu jaettaisiin 10 osaan jolloin ei mitään yksittäisen lapun maxbettiä rikottaisi ja lippulappusia täytettäisi, no ekalla kerralla se ei mennyt kuuleville korville tuo mun kommentti vaan sielä oli sellanen ALARM päällä, että huhhuh ja sieltä tuli jo kommentti, että "mä en kyllä löydä nyt sitä, että onko sulla kiire näiden kanssa, että milloin nää kohteet sulkeutuu, että jos tuut käymään myöhemmin" :redcardsmilie:

Siihen sitten aika jyrkästi sen kummemmin miettimättä yskäisin, että "Ei, kun se kerroin tippuu ja mä haluan lyödä ne nyt"  :pomo: Sitten, kun sitä lappua ei löydetty ja tilanne vähän rauhoittui ja ehdotin uudelleen samaa niin ekana se katsoi mua kohti "siis, onko nää muutkin tonnin lappuja?" no siihen sitten nyökytykset menemään ja ehdotin uudelleen tuota aiemmin tarjoamaani vaihtoehtoa, no se sitten kävi ja sillä kokeiltiin seuraavaksi ja sieltähän se eka kuponki tuli kymmenenä siivuna ja otin heti ekan jo käteeni ja tarkistin kertoimen säilyneen ja näin oli. Eka kilonen lappuja mulle ja minä olin laittanut lompakkoni ja siihen päälle 5kilon nipun 50e seteleitä lepäämään siihen tiskille ja aloin siitä laskemaan ekaa tonnia kasaan ja löin myyjän kouraan sen, se tarkisti siitä 2 tai 3 ensimmäistä seteliä ja kysy samalla, että "Onko nää aitoja?" :D sanoin, että nojoo on ne, että just ne automaatista nostin ja tämän jälkeen loppuja ei enää tarkistettukaan sitten.
Eka moukku sisässä, yritin keskittyä vaan tuohon tilanteeseen eikä mua enää se jännittänytkään, kun huomaisin miten pihalla ja paniikissa tuo myyjä oli niin jonkun tätäkin laivaa piti ohjata. Vierellä vaihtui asiakkaat aika tiuhaan, ja koska tuossa oli aika kova sanojen vaihto ja keskustelu koko ajan käynnissä meidän välillä, että mitä tapahtuu ja miten toimitaan niin huomasin kyllä sivusilmällä monesti, kun porukka katso pitkään kun lappasin 50eurosia menemään ja iso pinkka niitä lepäsi lompakon päällä niin aiheuttihan se hämmennystä. Luulin, että no nythän tää menee kivuttomasti maaliin, toinen tonnin satsi sisään ja maksuun, kolmannen kohdalla kuitenkin kone ilmoitti jotain, että "panos liian suuri kyseiseen yhdistelmään" tjsp. pyysin saada nähdä sen lapun ja katoin, että kaikki on kyllä kunnossa ja sitä kokeiltiin uudelleen sitten ja samaa valitti, käskin kokeilla niitä muita kuponkeja ja niistä yks meni läpi sitten, huomasin, että noi Kanadat oli menneet läpi, mutta ne kaksi kolmesta Etelä-Korean napsusta ei, ilmeisesti Veken systeemi sitä alkoi jotenkin rajoittamaan, koska nyt kotiin päästyäni kurkkasin ja Etelä-Korea oli välillä harmaana.
Myyjä siinä sitten taas panikoi tätä panosten suuruutta ja sanoi, että "pitäiskö mun soittaa Veikkaukselle?". En vastannut siihen oikeastaan mitään, mutta sitten hän lähti etsimään puhelinta ja tämä aputyttö laittoi puhelua menemää veken suuntaan samalla, kun tämä mua palvellut hämmästeli miten nämä kaksi lappua vielä saataisiin sisään. Veijon päästä odotuksen jälkeen saatiin joku kiinni ja tilanne ja errori selitettiin hänelle eikä siihen nyt tullut mitään vastausta ja tosta panosten suuruudesta myyjä oli myös huolissaan ja toisteli kysymyksiä "Eli jos kone nämä hyväksyy niin mä saan jatkaa vaan niiden laittamista sisään" "Niin eli kone ite sit sanoo, kun ei enää saa lyödä vetoa" järjestelmä ei sinällään mua tuntunut limputtavan, mutta myyjä oli selkeästi rajoittamassa toimintaa tai ainakin hyvin huolissaan siitä, että ei anna mun pelata enempää, kuin Veikkaus antaisi :D
 alunperin myös myyjä kysyi multa, että "Ootko sä aikaisemmin lyönyt näin isoja vetoja ja ootko sä joutunut täyttämään sellaista lappua". Sanoin siihen, että en oo kioskilla tainnut näin isoja vetoja lyödä, mutta netissä kyllä ja, että ei mun oo ikinä tarvinut mitään lappuja täyttää. Puhelu Veken kanssa ei oikein edennyt ja jossain kohtaa myyjä sanoi, että "Nojoo mä voin antaa tolle pelaajalle"  :funtsitaan: mietin, että jahas mikäs homma ja otin puhelimen vastaan ja siinä sitten tovin jauhoin perttiä Veken päähän ja kerroin mitä kuponkia ja kohdetta tässä yritän sisään ujuttaa ja en tiedä nyt, että mitä se tarkisti sitten, ehkä katso, että kohde on auki tai sitten katseli siihen tullutta vaihtoa tai jotain, koska muuta se ei oikeestaan kysynyt kuin kohteen ja mitä merkkiä siihen pelasin.
Sen jälkeen pyysi antamaan puhelimen myyjälle ja homma ei jotenkin edennyt mihinkään, Veken päästä sanottiin jotain, että riskinhallintaärjestelmä rajoittaa pelaamista tai jotain vastaavaa. Puhelu päätettiin ja sovittiin, että kokeillaan pienemmällä panoksella, sanoin käyväni tekemässä uudet kupongit. Täytin 4 uutta kuponkia, ajattelin, että ehkä Etelä-Koreassa se +4 tasoitus on suljettu ja siitä tuo ongelma ja täytin uudet kilon siipaleet +3 ja +2 tasoituksiin ja sen lisäksi satkun panokset vielä +3 ja +2 tasoituksiin  :rahaatulee: painelin uudestaan tiskille ja löin taas tonnin panosta pöytään ja pyysin kokeilemaan sitä, no sehän ilmoitti samaa virhettä edelleen ja ajattelin, että yritetääs satasta sitten ja sanoin sen ojentaessani, että koitas lyödä tuo läpi niin monesti kuin se menee  :vanhus: ja eka meni läpi sitten ja ajattelinkin, että kyllä se tästä. Ekan jälkeen myyjä oli jo penäämässä multa satkua, mutta sanoin, että veivaa nyt sitä vaan läpi niin monesti kuin se menee. "Ai tätä samaa lappua?" "no niin niin sitä just" ja sitten lappua palauteltiin koneen syljettyä sitä toista kautta pihalle aina niin kauan, että kilo tuli täyteen ja taas lappasin viiskymppisten kasasta koneen ilmoittamaa summaa rouvalle.

Hän oli taas erittäin huolissaan siitä riskienhallinnasta ja oli tulostanut siitä koneelta, jonkun lappusen mikä mun pitäisi täyttää, kun Veken mies tähän oli opastanut ja sitä meinattiin tarjota nyt täytettäväksi, mutta sanoin, että tungeppas nyt vielä sitä toista satkun lappua sinne myllyyn vaan niin monesti kuin menee, olihan mulla vielä kilon verran käteistä. No se lappuhan ei mennytkään, kuin kolmesti läpi ja tyydyin sitten siihen, vaikka muutama satanen vielä kuumotteli pöydällä, mutta koko tilanne oli niin hiton vaikee ja nihkee, että en alkanut enää uutta lappua tekemään yms. Myyjä uudelleen sanoi, että nyt täytetään tämä lappu ja siitä sitten siirryttiin sivummalle ja lappunenhan oli vailla mun henkilötunnusta ja nimeä ja muuta, allekirjoitusta multa ei siihen vaadittu, mutta myyjä sen halusi ja puhelinnumeronkin vielä siihen lappuun ja löin nekin nyt sitten, sen verran hysteerinen se oli. Lappua täyttäessä myyjä vielä sanoi, että "Mä oon aika monta kymmentä vuotta ollut täälä töissä ja ei mun oo ikinä pitänyt tätä täyttää" eli ilmeisesti Seinäjoen ABC:lla ei ainakaan hänen vuoroonsa oo kunnon moukuttajaa tai sureniskijää sattunut paikalle. Myyjä myös kommentoi, että "huhhuh, kun on ollut kiireinen aamu, mulla on tossa vielä noi kaks harjottelijaa ketä opetan tässä"  :hehhehhehheee: lappu täytetty ja minä kiitin häntä ja poistuin vähin äänin ulko-ovista autoon ja ajelin kotopuoleen.

Melkoinen yö ja melkoinen aamu, surettaminen ja vedon iskeminen kendoon jatkukoon, kunhan lisää rahaa saapuu pankkiin ja jos kanssamoukuttajat kertoimien sallivat kestävän  :hattu: :Finger_fing02:

Siinä blogin avauspostaus, monenlaista vetojen ja kasinojen parissa ja niiden ympärillä on koettu ja kaikenmoista tarinaa ja reissua on tarttunut hihaan, näitä ja paljon muuta ois tarkoitus aikanaan jakaa blogissa säännöllisen epäsäännöllisesti, minä kiitän ja kuittaan, jos joku tuon jaksaa läpi lukaista ja uutta tarinaa tulossa tuonnempana  :smiley-cool14:
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 22:49:22 kirjoittanut Handy »

Zoltan8D
  • Tila:
    Poissa
    Vihjeitä
    225

Palautus
    113.66%
    Tuotto
    239.66
    Panostus (ka.)
    7.80

Tykkäykset:
    220
Hola!  :napytys:

Ollut useempikin juttu mistä pitänyt ja ollut ajatus kirjoitella, mutta oon niin laiska kirjoittaan, podcastimuotonen paskanjauhanta sopis varmaan paremmin meikäläiselle  :embarrassed-smiley03: raapustetaas nyt kuitenkin sananen ja yritetään muutamaa muutakin tapahtumaa ja juttua purkaa tässä aikanaan, kun inspiraatio iskee  :napytys:

Lätkän ja muidenkin lajien olympialaiset oli ja meni, avauspostaukseen liittyen se suretusreissu sai vielä aivan mukavasti jatkoa, koska kuten melkein arvata saattoi niin tottakai yhtä lappua lukuunottamatta, oisko ollut Etelä-Korea+0.5 tai joku muu härski tasotus niille kaikki osuivat Veikkaukselle ja sehän tarkoitti sitten paikan päällä suoritettavaa lunastusreissua. Pitkitin sitä reissuakin viikon ellei kauemmankin, kun jotenkin oli kutina, että sekään ei tuu menemään niin kivuttomasti ja mukavasti kuten oletin, vaikka kaiken järjen mukaan sen pitäis mennä. Laput tiskiin ja tilinumba kylkeen ja homma selvä, mutta voin kertoa, että ei ollut näin. Alunperin yritin lyödä niitä tonnin siivuja, jotka jaettiin sitten 10 osaan niinkuin avauspostauksessa kerroin, mutta seassa oli yks lappu mikä oli 100e panoksella ja se oli jaettu kymmeneen osaan, eli kympin panoksilla oli 10 slippiä myös lompakossa. Kannoin niitä mukanani jonkun aikaa käteispossana ja makselin niillä aina kauppareissun yhteydessä, kunnes siinäkin kävi sitten snadi juttu.. kävin meitsin lähikaupassa sellanen pieni K-marketti (ei se sama jonka edessä painin viime vuonna, vaan toinen koska muutto.. :pomo:) ja sitten ostin ihan jotain alle femman ostoksia sieltä ja löin pitkävedon kouraan sen kummemmin katsomatta. Sieltähän sitten vanhempi myyjäshenkilö tuli kuiskaten mua kohti, kun odotin jo käsi pitkällä sitä 20-30e vaihtorahaa mitä sieltä piti käsittääkseni tulla, mutta myyjä sanoikin "tässä oli vähän isompi voitto niin me ei voida tätä maksaa kyllä käteisenä, 200e on maksimi". Huomasin sitten het siinä kohtaa, että olin lyönyt jonkun 100e x 3.65 kupongin sinne kouraan ja tätä kaikkien aikojen lunaria siinä myyjä sitten hämmästeli. Sanoin, että aijaa joo voin hakee sen jostain muualta, koska olin nyt kuitenkin menossa jossain kohtaa lunastamaan myös niitä muitakin suretusvoittoja ja tyydyin maksamaan käteisellä.  :rahaatulee:

Sitten itse isomman saaliin lunastamiseen... ajattelin, että saan vähemmän huomiota ja aiheutan vähemmän hämmästelyä, jos käyn jostain R-kioskilta hakemassa ne voitot kuin, että painelen sinne ABC:lle, jossa ne kupongit aikanaan pelasin. Niimpä siis kohti Ärrää ja takin taskusta kaivaa se helvetin lompakko mikä oli taas puoliväkisin taitettu kiinni, koska muutama pitkävetokuponki väen väkisin kangotti sitä suoraksi. Kupongit ärrän tädin tassuun ja löin heti samalla myös tilinumeron kirjoitettuna erilliselle paperille siihen kaveriksi, noh en sanonut mitään sen kummemmin, että mitä tulevan pitää vaan annoin tädin itse ottaa omat riidit tästä tilanteesta ja sieltä lyötiin eka slippi koneelle, voitto 365e, sen jälkeen katse mua kohti ja vieno kysymys perään "onko näissä kaikissa kupongeissa tällänen voitto?" No nyökyttelin siinä ja sanoin, että "joo voitto pitäis olla jokaisessa, mutta vaihtelee kyllä ne summat, mutta eiköhän sieltä nyt useempi tonni oo tulossa". Sen jälkeen myyjä sitten vilkaisi kassaansa ja sehän oli tottakai aivan kuiva ja sieltä alettiin kiskomaan 10 ja 20e seteleitä ulos ja katoin heti, että huhhuh lompakkoa ei ainakaan helpompi oo ilmeisesti tän reissun jälkeen taittaa kasaan kuin tänne tullessa. Tuota jo sisään lyötyä kuponkia kun ei ilmeisesti pystynyt peruuttamaan ja maksaa tilille, tästäkin myyjä soitti ilmeisesti esimiehelleen ja varmisti asian ja selvitti tilannetta mulle. Myyjä lähti takahuoneesta hakemaan lisää kääshiä, koska tää yks slippi nyt pitäis maksella käteisellä ja ajattelin, että eipä tässä ongelmaa, että seuraavat tärähtää sitten kivuttomasti tilille.. käteinen löytyi sieltä ja se slippi maksettiin ja sielähän alkas jo 3-4 tyyppiä jonottelemaan mun takana. Myyjä nyt oli pienessä ressissä siinä ja ekan kupongin maksettuaan kysy, multa, että onko mulle ok jos käyn Danske Bankista hakemassa nuo loput voitot, että niillä on sielä myös ohjelma ja pystyvät maksamaan suoraa tilille. Vähän tuo nyt mua harmitti, että siitäkin tulis taas ylimääräistä säätöä, mutta oon kuitenkin hyvin joustava tyyppi ja suostun usein kaikenlaisiin tämmösiin paskaehdotuksiin ja varmaan siinä alitajunnassa jyskytti sitten myös ajatus, että eiköhän tästäkin tuu taas joku stoori fikkaan jos tän kortin kurkkaa. Sanoin siis, että joo onnistuu ja kysyin myös, että onko hän varma, että pankki tosiaan lunastaa Veikkauksen kuponkeja, koska en oo ite ikinä moisesta kuullut. Siitä kiskalta nyt oli sellanen 50-100m kävely Danskeen niin ajattelin varmuuden saatuani käydä homman sielä sitten hoitamassa ja jos tää kuponkien lunastaminen tähän asti on vaikuttanut hankalalta niin voin sanoa, että tästä ne ongelmat vasta alkaa...  :facepalm:

Jatketaas tästä taas paremmalla ajalla tarina loppuun  :smiley-cool14: :pomo:

Zoltan8D
  • Tila:
    Poissa
    Vihjeitä
    225

Palautus
    113.66%
    Tuotto
    239.66
    Panostus (ka.)
    7.80

Tykkäykset:
    220
Tarina jatkukoon nyt, kun tässä on tovi aikaa raapustela!  :hattu:

Danskeen tosiaan jatkui matka siinä ja painelin ovesta sisään, siinä ei mitään vuoronumeroja alettu ottamaan, kun koko aula oli aivan tyhjä ja hain katseellani ainoan virkailijan, joka sielä tiskinsä takana istuskeli ja sain katseen kohotuksen pöydästä mua kohti ja painelin sitten hänen luokseen. Esitin asiani ja kyselin vähän edelleen epätietoisesti, että onko tosiaan näin, että täältä pystyy myös Veikkauksen pelien voittoja lunastaa ja kysyin samalla, että onnistuuko tämä nykyään kaikissa pankeissa vai. Heillä onnistuu, kaikissa pankeissa ei ja hirveen pitkään ei keretty asiasta keskustelemaan, kun tuli ilmi, että kyseinen työntekijä tekee aivan muita hommia pankissa normaalisti ja nyt sairaustapausten takia on tässä tiskin takana ja eipä se yllättänyt, olihan tää nyt kaiken kaikkiaan sellanen farssi ollut. Molemmat oltiin oikeestaan aivan yhtä pihalla tästä hommasta ja otinkin ihan suosiolla takkia pois ja aloin tehdä oloani kodikkaammaksi, koska hyvin pian aistin, että tämä ei oo parin minuutin keissi. Kaivelin kupongit sieltä ja virkailija kaivoi jostain mappi Ö:n eli kyseisen kansion missä heillä oli ohjeet siitä miten nämä pelikupongin voitot maksetaan pelitilille, palvelija kun sitä ei ollut ikinä tehnyt  :embarrassed-smiley03: ja veikkaampa, että kovin usein pankit eivät joudu noita tekemään, että varmasti siinä päivätyökseen tuota tiskin takana duunia tekeväkään henkilö ei noita ihan päivittäin pyörittele. Molemmat suoritettiin siitä sitten omaa kirjanpitoa, kun jossain vaiheessa hän kyseli multa, että muistanko tai tiedänkö tarkan summan paljonko noita voittoja pitäisi olla ja rehellisesti sanottuna ei mulla siitä ollut mitään käryä, en ollut sitä laskenut ja vastasinkin mutulla, että yli 10k mutta alle 20k  :rahaatulee: :pomo: Noh alettiin sitten useempaan kertaan laskemaan ne kupongit läpi samalla, kun myyjä niitä naputteli sinne Veikkauksen softaan minkä hän oli tietokoneelta kaivanut auki. Melkosta tiimityötä se oli, hän näpytteli, siirsi kupongin sivuun ja mä poimin itelleni välillä sen jo softaan iskettyjen kuponkien kasan ja raapustelin paperille ylös summia ja laskeskelin mikä se tarkka summa pitäis olla mikä sieltä tulee ja kaikki kupongit näpyteltyään hän suoritti saman toimenpiteen ja vuorotellen siinä vähän kyseltiin välisummia ja nyökyteltiin toisille lukemien iloisesti toisensa kohdatessa ja keskenään mätsätessä  :t5103:

Ainiin, meinasin unohtaakin ihan täysin.. en ollut kerennyt kovin kauaa tuolissa ees istumaan ja oltiin just saatu toi urakka käyntiin, kun sinne paukahti joku asiakas ja toi virkailija huuteli sille siitä, että "Mitäs sulla oli?" ilman sen kummempaa kategoriointia aika hyvällä ihmistuntemuksellani poimin siitä, että tää kyseinen kaveri sielä penkissä ei ihan täpöllä tätä matkaa tällä pallolla tallaa, se tuli siihen mun taakse huutelemaan, että joku helvetin 15e arpavoitto pitäis saada pankkitilille ja ihan ronskisti jopa kyynärniveltä suoristaen viittoi sen kupongin kanssa sieltä, että täälä ois saatana. Poimin myös tosta, että kyseinen kaveri ei ehkä oo ihan ekaa kertaa pankissa jonkun pikkuhomman takia vaan enemmänkin myyjän suht tylyn käytöksen perusteella ja ton herran toiminnan takia ajattelin, että tää oli sellasia tyyppejä ketkä kaipaa paljon kaikenlaisia sosiaalisia kontakteja ja tapahtumia elämäänsä ja käy varmaan useinkin tuola pankissa ja varmaan muissakin julkisissa palveluissa vaan sosiaalisia tilanteita elämään saadakseen. Dansken aspa sano sille, että joo asia ok, mutta et meillä menee tässä varmaan aika kauan, että voit tulla myös myöhemmin uudelleen jos haluat. Mies änkytti sieltä penkistä, että voi aivan hyvin odottaa kyllä, että ei tässä mitään ja ei tahtonut oikein millään pitää suutaan kiinni vaan sieltä tuli kaikkea epäoleellista ja aiheeseen liittymätöntä jargonia solkenaan. Mietin hetken aikaa, että kommentoinko tähän mitään tai sekaannunko asiaan, mutta ajattelin hyvää hyvyyttäni, että ton tyypin ei tarvis mun projektia venailla niin avata suuni. Kurkkasin ensin lompakkoon, että joo on mul täälä noita seteleitä ja sitten huikkasin sinne jonotustuolille, että "Mulla on käteisenä sulle 15e jos haluat vaihtaa sen arvan siihen niin sun ei tarvi turhaa odottaa?" Mielestäni ehdotus oli varsin reilu ja pätevä, mutta viimeistään siihen vastauksen kuultuani tajusin, että tää jätkä on niin saatanan pihalla. "Hä, ai että antaisin sulle tän arpavoiton?!?, ai että sä voisit tallettaa tän sun tililles?!?"  :knuppel2: :hehhehhehheee: en ees täysin muista vastasinko siihen mitään muuta, kuin, että joo näin aattelin että pääsisit helpommalla, käännyin samalla aivan saatanan hämmentyneenä katsomaan sitä virkailijaa, että mitä täälä nyt tapahtuu, virkailija katto mua ja hymyili vähän ja pyöritti päätä ja osoitti ilmeillään ja eleillään selkeesti, että mun ehdotus oli hyvä ja tää jätkä on pihalla :D Se tyyppi huuteli sieltä vielä, kyllä odottavansa ja haluavansa sen rahan tilille eikä käteinen ollut minkäänlainen vaihtoehto + hämmästelyn suuruudesta ja mun ehdotuksen halveksunnasta päätellen hän oletti jostain syystä, että kairaan sitä tässä tarjouksen ohessa perseeseen oikein tosissaan ja sielä herran päähän rakennettu EV- laskuri huusi sellaista alarmia ja - merkkistä tulosta, että missään tapauksessa tätä kuponkia ei tolle jätkälle anneta eikä sen käteistä oteta vastaan. Hyväksyin asian, eikä sen mulle nyt oo mitään väliä, ajattelin vaan olla ystävällinen ja helpottaa kyseisen jätkän päivää, se nyt oli selkeesti virhe, koska se jatkoi mun kanssa juttelua sieltä odotustilasta kommentteja huudellen ja keskustelua pitäen yllä, ehkä se huomas myös mun hiljaisuudesta ja vastausten lyhkäisyydestä päätellen, että mua ei nyt niin hirveesti kiinnostanut jauhaa perttiä sen kanssa ja hän huikkasi sieltä "Oonko mä vähän liian suulas?"  :hehhehhehheee: vastasin siihen kyllä, että et tietenkään oo, mutta onneksi se keskustelu pian tuon jälkeen tyrehtyi.

Sitten taas itse asiaan, kun oltiin virkailijan kanssa jokainen kuponki naputeltu sinne koneelle (oisko niitä ollut vähän yli 40 tjsp.) niin tuli maksujen suorittamisen aika. Saatiin täsmäävä summa kasaan koneelle syötetyistä ja paperilla lasketuista ja se summa oli hieman pettymys siihen nähden mitä odotin, oisko ollut jotain noin 9500e, odotin kyllä vähintään kympin rikkoutuvan. Tuo aspa oli heti aluksi, kun tätä keissiä lähetitin purkamaan niin heittänyt leukaa, että "Eiköhän me viiteen mennessä saada tää purkkiin" kello oli ehkä noin 10:00 tai jotain, kun pankkiin menin. Noh luulin, että tossa kohtaa oltiin jo paremmalla puolella ja tää on pian ohi, yllättävän kauan oli mennyt ensin katella sieltä kirjasesta miten tämä tehdään ja sen jälkeen manuaalisesti näpytellä niitä hitonmoisia numerosarjoja sinne koneelle, koska eihän noilla mitään viivakoodinlukijaa ollut. Pankkivirkaiija silloin aluksi myös ihmetteli suureen ääneen, että miks helvetissä se Ärrän täti oli kehottanut menemään tuonne ja antanut mun ymmärtää, että toi kävis jotenki näppärämmin tuola, koska se oli kaikkien aikojen paska puhetta se..  :redcardsmilie: Seuraavaksi sit ois pitänyt alkaa niitä tilisiirtoja meikäläisen tilille tööttäämään ja siinä sitten tuli ongelma, koska ohjeissa oli mainittu jotenkin, että viestikenttään tilisiirroissa pitäs syöttää maksettavan kupongin numero, eli taas joku sairas numerosarja siitä kupongista ja virkailija luki mulle suunnilleen suoraan ääneen kaiken mitä sen pitäis tehdä ja sit vähän yhdessä niitä spekuloitiin. Ite olisin tuossa varmaan heittänyt vaan tilille fygyt sen kummemmin tollasta epäoleellista kirjaamatta ja siirtänyt rahan ja homma bueno. Virkailija nyt ensin ite vähän funtsi, että mitäs tässä nyt tehdään, koska siinä ois mennyt ihan törkeesti aikaa kirjottaa yli 40 kupongin se täys numerosarja viestikenttään jokaisesta kupongista rahoja siirtäessä + Dansken, kuten varmaan muidenkin pankkien tilisiirtoon laitettava merkkimäärä on aika rajallinen ja kovin montaa kuponkia ei ois yhteen siirtoon saanut kirjattua jos näin ois pitänyt tehdä vielä vitun monta tilisiirtoa, että toi asia ois ollut selvä. Virkailija siis otti puhelinta kouraan ja lähti tavoittelemaan jotain henkilöä kenen pitäis tietää tosta asiasta enemmän ja keneltä sais vähän jeesiä, että eikai tuossa nyt oikeesti tarvi naputtaa niitä jokaista numerosarjaa sinne viestikenttään vai kai tässä voidaan vähän maalaisjärkeä käyttää. Se ei ollut mikään yks puhelu mikä tässä asian selvittämiseksi piti ottaa.. ensin soiteltiin talon sisälle 2 vai 3 eri numeroon ja odoteltiin ja juteltiin ja kyseltiin ja ihmeteltiin. Oli firmassa vaihtunut tyyppejä ja niitä henkilöitä ei saatu kiinni kenen piti asiasta jotain tietää, sitten joku käski soittaa Veikkaukselle ja sinne suoritettiin kaks vai kolme eri puhelua, tää kuullostaa lyhyeltä, mutta ne puhelut oli kaikkea muuta kuin sitä, nojailin jo siihen tiskiin ja se aspakin heitti jollekin talon sisällä puhuessaan, että "Onneksi mulla on tosi kärsivällinen asiakas tässä ettei se mee kirjoittamaan paikallisen lehden yleisöosastolle miten huonosti tääl hoidetaan asiat"  :hehhehhehheee: toi virkailija oli tosi mukava ja heitettiin kyl läpyskää siinä kun tätä helvetillistä vyyhtiä purettiin, juteltiin lätkästä ja selkeesti se nainen seuras paljon olympialaisia ja sanoinkin, että joo noi on olympialaisten lätkän vetoja itseasiassa mitä siinä just naputtelet, kun se ei sen kummemmin vedonlyönnistä mitään tiennyt tai se ei kiinnostanut. Lopulta Veikkauksen päästä saatiin joltain vastaus, koska ensin piti jonottaa ihan normituularien aspassa, kun ei siitä Vekekirjaan merkistystä numerosta ilmeisesti kukaan vastannut niin virkailija joutu meneen tuularien kautta samaa väylää sinne kyselemään, että mitäs tehdään. Vastaus oli sitten lopulta pahin mahollinen eli, jokaisesta kupongista pitää naputtaa se kryptinen täys numerosarja sinne tilisiirtoon ja siihen ei auttanut mikään vastaväite, kuten, jos jokaisesta kupongista kirjoittaa vaikka tyyliin 4-6 ekaa tai vikaa numeroa eikä selitykset siitä, että viestikenttään ei tilisiirtoa tehdessä saa kuin tietyn määärän numeroita eli jouduttais tekemään useempi tilisiirto, selitykset ei mennyt läpi vaan Veken linja piti paremmin kuin kertoimien asettelussa nykyään.

Käytettiin tuon asian selvittämiseenkin sit useempi tunti varmaan, ja lopulta sit alettiin niitä tilisiirtoja tekemään, oisko 3-4 kuponkia mahtunut yhteen tilisiirtoon, eli niitä tilisiirtoja mun tilille tuli se reilu kymmenen. Aulassa oli muuten käynyt tossa meidän säätäessä jos jonkunlaista jonottajaa ja kulkijaa, osa oli lähtenyt pois, koska eivät jaksaneet venata, mutta se heti alussa paikalle ilmaantunut tuulari sen arpansa kanssa puristi sitä lappua rystyset valkoisina edelleen sielä penkin päässä ja oli iloksemme pitänyt suunsakin kiinni sen alun kommunikaation jälkeen. Tilisiirrot saatiin tehtyä, vaikka sekin aikansa otti ja sitten aspa kävi vielä tulostamassa kuitit jokaisesta siirrosta, sitten se heitti läpällä, että "Toiv nää siirrot nyt täsmää tuohon meidän laskemaan summaan" no voin vittu kertoa, että ei täsmännyt.. sit siinä alettiin miettimään, että miksi ei ja lopulta sekin asia saatiin fiksattua ja ilmeisesti yks siirroista oli jäänyt vaan tulostamatta. Siinä kävi joku nuorempi jätkä sitten pyörimässä sen mun asiakaspalvelijan takana ja tuli vihdoin monen tunnin työskentelyn jälkeen jeesaamaan tota toista ja otti muita asiakkaita vastaan siinä mun vieressä ja ensimmäisenähän sieltä tuli tää koodinimellä Arpa kulkeva kaveri. Tolla jätkällä oli kyllä spel öögaa ja kärsivällisyyttä kiitettävästi, koska kuuntelin samalla heidän keskusteluaan ja koko ajan tää arpa selitti jotain ja kyseli, että "tuleehan se raha nyt varmasti sinne tilille" "voitko sä antaa ne mun henkkarit jotakasin" "vieläkö niitä henkkareita tarvii" ja kaikkea muuta kärsimätöntä lööperiä ja vouhkaamista, mutta aspalla piti hermo kivasti ja se sai arpavoittonsa tililleen ja lähti nykimään siitä jakkaralta jo ennen mua. Meidän keissi oli sit tulossa päätökseensä ja se toinen aspakin tuli siihen vähän tsiigaamaan, kun rahat oli siirretty ja sano, että "Sulla on tullut aika hyviä voittoja vai?" sit vastasin jotain, että "joo ihan kivasti on osunut nyt" ja samalla hän mua onnitteli sieltä tiskin takaa. Otin onnittelut vastaan kiitoksella, vaikka enhän mäkään hänen palkkapäivänään onnittelemaan lähde  :pomo: Lopuksi toi naishenkilö kenen kanssa tässä oltiin puurrettu jo useempi tunti sanoi, että "Oishan mun pitänyt sulle kahvia ees tarjota, kun tässä meni näin kauan aikaa" sanoin, et "No eipä siinä mitään" se jatko sitten ja sano silleen kuuluvasti sille työkaverilleen, että "Pitää mun nyt Janille ainakin suklaata tarjota, kun se on niin kärsivällisesti jaksanut tässä ootella" ja kävi samalla nykäsemässä jostain takahuoneesta Fazerin sinisen levyn ja iski sen mun handuun, otin sieltä siis pienet lisä EV:t vielä kylkeen tähän hommaan. Se aspa huomas ehkä, että tää voitto ei mua silleen hätkäyttänyt tai en ollut ekaa kertaa pappia kyydissä, vaikka tavallaan olinkin, enkä mä nyt ikinä voittoja oo pankista käynyt hakemassa tai kioskeiltakaan mitään isoja nostoja ikinä lunastanut, mutta se kyseli kuitenkin, että harrastanko mä muita rahapelejä tai sijoittamista yms. Ehkä se kalasteli vähän, että musta sais helpon sijoitusasiakkaan heille, koska rahua on. Sanoin, että joo sijoituksia on kyllä, mut että ne on Nordnetissa ja Nordeassa edullisempien kulujen takia. Se kävi kuitenkin hakemassa mulle vielä sijoitusesitteen, jota en oo kyl rehellisesti sanottuna tähän päiväänkään mennessä katsonut läpi.

Lopulta oli homma jo loppusuoralla ja alkoi olemaan himaan lähdön aika. Olin viimisen puol tuntii tai ehkä jopa tunnin katellut yhdistetyn joukkuekilpailua puhelimesta siinä tiskillä nojaillen. Harmitti vähän kyllä, että en ollut kotona tuohon aikaan, koska kuten varmaan foorumilaisista suurimmalla osalla niin ainakin mulla suurin tulos ja tili olyistä tehtiin livevedoilla ja eritoten Veikkausta kairaten ja nyt olin missaamassa ainakin tuon miesten yhdistetyn ja päätinkin kiiruhtaa sen takia kotiin, josko kerkeis vielä katseleen livekertoimia ja kurkkimaan oisko Vastiksen chatin tietäjillä jotain rahanarvoista vihjettä heittää kyseiseen mittelöön. Kerkesin kotiin sieltä Vastiksen chatti, veken live ja tv auki ja odottelemaan. Oli ehkä tokavika osuus menossa ja päivä oli 22.2.2018, huomasin nyt kun Veikkauksen historiaa selailin tuossa. Melkein laji kuin laji ja matka kuin matka niin tuli pelailtua Suomen mitalia vastaan ja niihin kerkesin vielä mukaan, joskin erittäin pienillä kertoimilla, mutta Suomi piti jo aikalailla 100% todennäköisyydellä olla ulkona mitaleilta sekä top4 sijoituksilta. Vikalle osuudelle Ranska ja Suomi lähtivät yhdessä eli yhdistetyn legendat Manninen ja Lamy Chappuis, Manninen ois männävuosina ollut selkee suosikki, mutta nyt ajattelin, että ei varmaan kovin kaukana 50-50 parista pitäisi olla, chatista sai aika nihkeästi tulitukea sanallisesti, koska latemanikin oli tosi vaisu ton parin kanssa eikä sanonut oikein juuta eikä jaata. Normaalisti kyllä, jos latemanilla on näkemys niin sitä ei mikään toisten näkemys muuksi muuta ja late kyllä seisoo sanojensa takana, mutta nyt ei näkemystä oikein ollut tai jos oli niin se oli varovainen. Niimpä piti luottaa itseensä ja aloin takomaan Ranskaa livestä Suomea vastaan sen minkä kerkesin, koska Veikkaus tarjoili mun mielestä aika järjettömiä kertoimia, äsken kun kurkkasin niin 3.9 ja 4.9 välisillä kertoimilla sain Ranskaa otettua ja chatti iski kyllä mukana minkä kerkesi. Tuo kamppailu ei venynyt lopulta edes maaliviivalle vaan Ranska oli jättänyt Mannisen jo viimeisissä nousuissa ja onnekseni olin kerennyt kotiin nuo kertoimet poimimaan pois  :rahaatulee:

Olympialaisista ja livevedoista vielä muutama sananen. Kisat meni mutulla kokonaisuutena aika hyvin, vaikka en eritellyt noita exceliin erikseen, jokainen veto on toki merkattu, mutta ne on lajikohtaisissa kaikki eikä erikseen Olympialaisten alla. Livevedoilla tuli suurin tulos ja EV raavittua varmaankin ja sureillakin aika kivasti. Tuota pitkäveto saraketta ei sinällään kannata tuijottaa, koska suurin osa niistä on surevetoja jotka vaan sattui osumaan Veikkaukselle, mutta liveveto on vähän enemmän osviittaa antava, 411kpl vetoja (toki livessä se 50e maxbetti kerralla, eli niitä 50e laakeja piti hakata niin saatanasti, kuten muutkin kisoja livetelleet muistavat  :hehhehhehheee:

Veikkauksen helmikuu:
PELI   PELIOSTOT   VOITOT   VOITTO/TAPPIO   TOTEUTUNUT PALAUTUSPROSENTTI   PELIKERRAT
Live-veto   20 516,70 €   27 557,60 €   7 040,90 €   134,32 %   411 kpl
Pitkäveto   27 079,90 €   38 423,50 €   11 343,60 €   141,89 %   86 kpl

Eiköhän se oo tältä erää siinä, kiitoksia, jos joku jaksaa lukasta läpi. Muutama aihe on mielessä mitkä pitäis kirjotella auki jossain vaiheessa, mutta katsotaan milloin jaksaa ja ehtii. Pianhan se on futiksen MM-karkelot ja Euroviisut, jotka tässä kesällä itelle ainakin vedonlyönnillisesti ne tärkeimmät iskun paikat. Muuten tulee varmaan suurilta osin keskityttyä kasinoihin ja osakkeisiin  :hattu:

Handy
  • Tila:
    Poissa
    Vihjeitä
    162

Palautus
    78.60%
    Tuotto
    -162.90
    Panostus (ka.)
    4.70

Tykkäykset:
    431
Ens kaudella vlogi pystyyn! Sen lisäksi, että jutut tulee nopeammin eetteriin, niin saataisiin lauma hameväkeä vastikseen. Vai onko parempia ideoita houkutteluun, kuin rikas, fiksu ja urheilullinen MIES :popcorn:
Kanta on aika selkeä

Zoltan8D
  • Tila:
    Poissa
    Vihjeitä
    225

Palautus
    113.66%
    Tuotto
    239.66
    Panostus (ka.)
    7.80

Tykkäykset:
    220
Pitänyt jo aika pitkän aikaa raapustella jotain blogiin, pidemmän aikaan pyöritellyt asioita päässä mistä vois kirjotella, mutta se on sitten vaan jäänyt ja jäänyt ja tuntunut, että paisuu niin pitkäksi postaus, ettei varmaan yhteen viestiin mahdu. Ollut kyl aika raskas ja nihkee kesä, pelituloksista se ei käy ilmi, mutta muuten kyllä näkynyt oikeestaan kaikessa tekemisessä, olemisessa, ahistuksessa ja stressissä.

Hyvin kesää kuvaava biisi Nost3elta ja Protrolta:

Monelle varmaan tuntematon duo, itellä tullut kuunneltua satunaisesti oikeestaan VF ajoista lähtien, kun Ashes kenen kanssa VK aikanaan perustettiin ja ylläpidettiin muiden apukäsien ohella oli muistaakseni hyvä frendi jomman kumman duon sällien pikkuveljen kanssa :D Ashes sit aika ajoin linkkaili jotain noiden musiikkia ja sitä kautta se tarttui sitten meikäläiselle kuunteluun. Kyseltiin joskus VK aikana, josko herrat vääntäisi meille jonkun vedonlyöntiaiheisen biisin, mutta siihen tuli kyllä kieltävä vastaus. Lähinnä vaan siks, ettei kummallakaan ollut mitään kokemusta tai kontaktipintaa vedonlyöntiin niin vaikeapa sitä sellasesta biisiä raapustaa. Täälä saitilla toki on sellasta sanottajaa, että nuo Vastisaiheiset biisit sais joku laulella kansiin saakka  :hehhehhehheee:

Itse kesästä ja biisin sopivuudesta siihen.. asiat määritellään aika vahvasti omien fiilisten, asenteen ja olotilojen mukaan. Muistan viime kesänä vai olikohan toissakesänä, kun syksy alkoi lähestymään ja mulla nuo liikunta-alan kurssit oli taas starttaamassa piakkoin ja työnantaja soitteli ja jauhettiin siinä vähän niitä näitä ja muuten kyseli jotain kursseihin liittyvää ja kysy aluksi, että miten on kesä mennyt ja sellasta perusjargonia. Vastasin siihen sillon, että ollu kyllä tosi hyvä kesä, et aurinko paistanut ja tosi hyvä sää yms. Siihen vastauksena oli hetken hiljaisuus ja kommentti "Ihailtavaa kyllä, että sulla on aina tollanen positiivinen asenne, kaikki kenen kanssa oon jutellu nii on vaa sanonu et ollu kyl huonot säät ja satanut jatkuvasti". Se kommentti yllätti mut kyllä ihan täysin, koska en ollu ite kokenut sitä kesää niin, todennäköisesti oli myös sattunut olemaan hyvät säät aina, kun olin tehnyt jotain tai oli jotain suunniteltua häppeninkiä, mutta hyvin paljon se miten asiat kokee johtuu myös omasta suhtautumisesta asioihin sekä omasta yleisestä fiiliksestä ja mielentilasta. Asiat muutenkin oli sinä kesänä mennyt hyvin ja paljon hyvii juttuja ja varmaan sillon paskemmankin sään kokee aurinkoisena ja kaikesta löytää hyviä juttuja.

Tää kesä on ollut oikeestaan vastakohta sille. En mä positiivista asennetta tai elämänkatsomusta oo mihinkään hukannut, mutta paljon ollut sellasta odottamatonta vastoinkäymistä ja stressiä ja ahdistusta niiden mukana. Alkuvuodesta oli kovia suunnitelmia kesäksi, mulla oli siinä yks ihmissuhdekeissi päällänsä johon oli lasetettu kesäksikin isoja odotuksia, yhteisiä reissuja ja muuta sellasta. Se homma kyllä osoitti jo pitkän aikaa merkkejä siitä, että negatiivinen runi ois ihan just oven takana ja ulkopuolisena tilannetta katsoen sen kyllä oisin poiminut hyvin nopeesti, poimin mä sen nyt toki siinä tilannetta eläessänikin, mutta tietyissä asioissa oon aivan saatanan sitkee ja sinnikäs ja mun ois tosi vaikee elää itseni kaa tilanteissa missä en oo varma oonko yrittänyt kaikkeni tai yrittänyt fiksata tilanteen kuntoon aivan jokaisella tavalla ja konstilla. Se tilanne alkoi kuitenkin siinä toukokuun lopulla oleen siinä pisteessä, että en millään enää saa sitä paskaa parsittua kasaan. Oikeestaan hyvin tarkalle samalle viikolle, kun tuosta positiosta irrotettiin niin kävin kiipeemässä ja rikoin tuon jalan ja siinä oli kyllä sit taas isosti eväitä suht paskaan kesään. Ei se aluksi mua hirveesti ees haitannut, tuo jalka siis, aluksi, kun tipuin niin ajattelin, että varmaan nivelsiteet vaan venähti ja tää on nopeesti kunnossa ja elämä jatkuu. Kunnon lottorumbahan siitä starttas, enkä tiiä onko arvontakone ihan jokaista numeroa vielä ees arponut, tuskimpa. Aluksi jalka kipsiin, kaks päivää ja lisää kuvia ja kipsi pois ja ei kuulemma murtumaa, oli radiologian erikoislääkärin mielipide, vaikka pari lääkäriä sen jo murtuneeksi tuomitsi, jalka ei kyl oikein siitä alkanut paraneen, tai joo toki se etenpäin meni, mutta mun mielestä varsin hitaasti. Kävin heinäkuun puolella yksityisellä otattaan siitä magneetit ja sen jälkeen näyttämättä lausuntoa ja koipee lääkärille. Magneetissa oli helvetisti latinaa niinkuin aina ja suurinpiirtein suomentelin sen googlen avustuksella, pohjeluun päässä murtuma, kahdessa eri luussa luumustelma, turvotusta vähän sielä sun täälä ja ainakin yks nivelside osittain repeytynyt. Lääkäri katso viel ite kuvat läpi ja oli sitä mieltä, että noista on tosi vaikee sanoa onko siinä murtumaa vai luuruhje, en tiiä onko sillä loppujen lopuksi hirveesti väliä, molempien totaaliseen kuntoon paraneminen ottaa aika monta kuukautta. Lausuntoon kirjoitti luuruhje ja vähän se teki erilaisia testejä siinä ja kysy myös, että pystynkö hyppiä sillä, sanoin, että enhän mä nyt prkl sillä oo hyppiä kokeillut, että en tiiä. "Kokeile" se sano tomerasti ja en mä sitä alkanut vastaan väittämään, oon kyllä oppinut suhtautumaan moniin asioihin ja ihmisten sanomisiin tietyllä varauksella, mutta tuo kyseinen herra oli vakuuttanut mut aika nopeesti osaamisellaan ja, että voin sen kommentteihin ja hyppimiskäskyihin jossain määrin turvautua, joten aloin sitten siitä vastaanotolla takomaan tasajalkaa ilmaan ihan nykäsmattina ja yritin fiilistellä, että ottaako tää kipeetä vai ei. Eihän se oikeestaan ottanut. Kävelyn ja ylimääräisen rasittamisen se kielsi ja elokuun lopussa nähdään uusiks, pyöräilyä ja uintia kuulemma voi tehdä ja oon mä nyt kävellytkin silleen mitä nyt tarvii, kämpäsä ja kaupassa esmes, mutta ei mitään turhaa rasittamista.

Jumalauta tästä tuli kunnon sairaskertomus ja nyyhkytarina, noh yritetään saada jotain enemmän tälle saitille sopivaa sisältöäkin vielä mukaan. Pointtina tossa nyt oli, että myös se jalka rajoitti hyvin paljon ja sabotoi kesän tulevia suunnitelmia. Festareita oli tarkotus kiertää ja Ruissiin mulla oli jo esim liput, jotka kyllä ihan hyvällä lunarilla myin veks. Futiksen MM-kisat oli tulossa, kun tuon jalan rikoin ja aloin taas katseleen sarjoja läpi, että jollain konstilla aika kotosalla ois kulunut ja hetken aikaa meni ihan kivasti, mutta aika nopeesti se kyllästytti ja alkas kaipaamaan kiipeilyä tai ees, että vois kävellä johonkin tai kaikkee sellasta hyvin basicia mitä tulee tehtyä ja mikä kesäkuun alussa oli otettu pois tai oli mahdotonta. Foorumilta tuli hyviä sarjasuosituksia, nyt on ainakin Rahapaja katsottu, Blacklistin kaikki kaudet, Shooterin kaikki kaudet, se toki jatkuu edelleen ja Arrowin neljäs kausi menossa, jäiköhä joku listasta. Oikeestaan, kun ei oo tullut muuta kuin maattua sohvalla, istuttua koneella niin myös yks mikä on laskenut mielialaa helvetisti on oma kunto. Oon syönyt kaikkee paskaa koko kesän ja aivan järkyttäviä määriä, ottanut painoa semmosen 3-4kg siitä, kun jalka meni rikki ja aikalailla pelkkää fätiä/nestettä kerännyt kroppaan + vähistä lihaksista lähtenyt paineet veks. Kaikki tollanen negatiivinen aiheuttaa isoa kierrettä missä ei oikein mikään oo hyvin.

Hitto, kun tuntuu et poukkoilee ajatukset ja teksti, mietin tänään pyöräillessä, aika paljon asioita mitä pitäis blogissa käsitellä tai mitä haluan kirjoittaa johonkin ylös, kuului ne sitten tänne tai ei. Pyöräilyä oon alkanut nyt harrasteleen tässä parisen viikkoa sitten ja sen kautta saanut vähän otetta taas elämästä, helpotti kyllä myös, kun futiskisat loppu, oon ottanut niistäkin järkyttävää stressiä koko kisojen ajan ja siitä lisää alempana, kun aletaan kisoja tarkemmin perkaamaan. En oo koko kesänä kauheesti ees maannut ulkona arskaa ottaen, vaikka siihen ois ollut hyvät saumat, kun ekaa kesää mennään rivarikämpässä. Kesä on tuntunut paskalta ja vaikka toki tietää, että sään puolesta tämmöstä kesää ei oo ollut sitten viime kerran niin ei siitä oo osannut ottaa kauheesti irti. Nyt viimeiset pari viikkoa oikeestaan enemmän, kun tullut pyöräiltyä ja saatua taas vähän väriä pintaan ja ehkä tää tästä taas lähtee, kai se jalkakin aikanaan kuntoutuu  :embarrassed-smiley03:

Kesäkuussa aloin myös valmistautuun futiskisoihin ja tutkiin turnausvetoja ja lukemaan ennakoita kisoista. Muuten ei tuu futista seurattua oikeestaan ja melkein jokaisen lajin kohdalla on niin, että arvokisat on aivan eri juttu ja tulee seurattua ja panostettuakin niihin ihan eritavalla. Aika nopeesti pääsee aina kelkkaan mukaan ja monesta hyvin tuntemattomastakin jengistä oppii tietään ja tunteen pelaajia äkkiä, vaikka mulla ei oo kisojen suurimpien maidenkaan monesta pelaajasta tietoa missä seurassa tai edes sarjassa kyseinen jamppa palloa päätyökseen potkii. Rolle meni Juveen, sen verran mäkin tiedän  :pomo:

Lasipöydällä himassa oli tulostettuna ennen kisoja oddschekeriltä listat top skoraajista kertoimineen ja kisojen voittajasta. Pari ennakkoa tuli luettua lähinnä keskittyen joukkueisiin ja ketä missäkin pelaa ja kuka tekee maaleja yms. En lukenut noista stadikoista tai muista sanaakaan, ei sellanen oikein kiinnosta enkä sillä kokenut itelleni mitään hyötyä olevan. Oon helvetin laiska lukemaan, siks kikkuran hetkinen tv:t ja kaikki muu matsku video/äänimuodossa saa aina erittäin paljon suuremman focuksen meikäläiseltä. Podcastit ja muu osakkeisiin liittyväkin on mukavaa kuunneltavaa, mut hirveen paljon en jaksa lukee kyllä esimerkiksi blogeja osakkeisiin liittyen, jonkin verran toki. Myös esim täälä foorumilla on moni blogi joita kyllä odottaa aina innolla, että niihin tulee päivityksiä. Ile, habs ja pino eritoten  :hattu:

Kisoihin oli saatanalliset määrät vetoja, ekoja vetoja oli lyöty jo toukokuun puolella hyvissä ajoin, kai mä sillon sit olin jo osittain kisoja alkanut tutkimaan. Lajitietämys tai lajin tunteminen on monesti vedonlyönnissä yliarvostettua, ainakin mun mielestä ja hyviin ja mahdollisesti erittäin hyviin tuloksiin voi päästä ja pääsee tuntematta oikeesti pelaajia tai lajia mitenkään täydellisesti. Paljon tärkeempää on löytää jotain systemaattisia virheitä tai poikkeavuuksia markkinoilta, tai opetella sitä miten markkinat liikkuu ja reagoi ja pyrkiä hyödyntämään tiettyjä virheitä mahdollisimman tehokkaasti. Tai ainakin se on mun tapa, varmaan aika monenkin täälä. Oon sanonutkin chatissa, että ei musta ois biittaamaan mitään isoja lajeja tai sarjoja varsinkaan mitään 1x2, o/u markkinoita. Kai niitä biittaavat osaakin laskea netin syövereissä olevasta datasta kerroinrajoja ja tehdä kaikenmoisia masiinoita, minä en sellasta osaa eikä sellaseen oo ollut ikinä kiinnostusta tai mielenkiintoa, yritetään kaikki pysyä omilla vahvuusalueilla.

Ainiin, perjantaina pitäs illalla lähtee Helsinkiin ja meil lähtee lauantaina aamuna lento Azoreille, Portugalin omistamalle saarelle mihin Skrill kustansi ton reissun. Sinnekin piti alunperin lähtee hameväki aveccina, mut toi meni miten meni niin sain viel ton vakkarimatkakumppanin vaihdettua tilalle. 5 yötä, aika hyvä 4-5 tähden hotla ja reissu ois sisältänyt kiipeilyäkin, mutta kaveri saa hoitaa sen, koska ite en nyt pysty. Oon katellut etukäteen vähän kuvia ja vituttaa, että ei saa reissusta täysiä irti tän jalan takia, sinällän ei oo isoja odotuksia nyt reissun suhteen, mutta kai sielä rampakin jotain keksii. Aika siistin näkönen paikka se on, ainakin kuvista.

Alkaa ilta vähän viileneen tässä terassilla raapustaessa ja läppärin akkukin on niin paska, että täytyy siirtä sisätiloihin. Nykynenkään postaus ei ehkä mahdu yhteen viestiin, ainakin sellanen mutu itellä on, joten jätetään tältä erää tähän ja yritän kirjottaa lisää huomenna ellen tulevana yönä jaksa. Ajattelin käydä tarkemmin tuloksellisesti ja muutenkin noi MM-kisat sekä varmaan Euroviisut, joista en oo myöskään vielä kirjoittanut mitään.  :hattu: :embarrassed-smiley03:

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 23:13:02 kirjoittanut Zoltan8D »

Zoltan8D
  • Tila:
    Poissa
    Vihjeitä
    225

Palautus
    113.66%
    Tuotto
    239.66
    Panostus (ka.)
    7.80

Tykkäykset:
    220
Noniin homma jatkuu, yritetään pitää tää postaus enemmän vedonlyöntiin ja urheiluun liittyvänä.  :pomo: Sen verran vielä tohon aiempaan liittyen, meinasin kirjoittaa jo tohon edelliseen postaukseenkin, mutta unohdin. Tuli mieleen vaan, kun Valdois kommentoi tuota edellistä postausta chatin puolella, et foorumilla oon jaksanut olla hyvällä fiiliksellä vaikka asiat painanut. Se on ihan totta kyllä ja oon monessa asiassa semmonen, et jos en halua et musta paistaa tietyt asiat läpi, vaikka ne sisällä mietityttäis ja myllertäis niin ei niitä kyl läheisimmätkään ystävät sillon helposti poimi tai eivät välttämättä huomaa, et moni asia vaivaa ja ois paska olla. Noh se siitä, nyt on jo aika jees fiilis ja kesäkuu oli oikeestaan pahinta aikaa.

Siirrytään futikseen. Prevetoja oli turnaukseen niin maalintekijöihin, kuin voittajavetoihin paljon etukäteen samoin myös lohkokohtaisia H2h- vetoja sekä lohkon sijoitusvetoja, kisojen vähiten/eniten maaleja yms. Oikeestaan hyvin paljon laidasta laitaan. Kisat alkas aivan järkyttävän huonosti, en oo seurannassa eritellyt turnausvetoja, en livevetoja, prevetoja tai tilastovetoja niinkuin Ile. Mulla on ne kaikki samana klönttinä ja se on ihan riittävä itelle, vaikka kiva kyllä noita Ilen statistiikkoja on katella ja aina se sillon vähän ittee vituttaa ja harmittaa, kun se lyö jonkun nätin käyrän tai statistiikan eetteriin, ite en esim EVtä oo exceliin ajatellut ikinä laskeskella, tuntuu, että menee ihan riittävästi aikaa nykyisellääkin. Kerrataas vähän peli-ideoita millä kisoihin lähdettiin, mulla oli maalikuninkuutta/top4 vetona aika monelle eri futarille, voittajamarkkinalla oli noille Senegal, Nigeria ainakin peliä ja varmaan Tunisiallekin  :hehhehhehheee: Moni lohkoidea ja etukäteis veto meni aivan päin helvettiä, turnausmuotoisessa sarjassa on äärimmäisen tärkeetä reagoida asioihin mahdollisimman nopeesti ja on erittäin iso etu myöntää itelleen, että vittu on taas oltu kujalla ja muokata arvioita sen mukaan. Itselleen on kaikista helpoin valehdella niin asiassa kuin asiassa ja vedonlyönnissä yleensä ikävä asia, mutta näissä hetkissä ois hyvin helppo turvautua varianssiin, uskotella itselle, että arviot on hyviä ja oikeita, mutta varianssi vaan ei oo ollut suotuisa ja siksi ei nyt näy rotkosta kuin vähän päälakea, mutta samallalailla jatkamalla se kyllä vielä kääntyy. Jos arviot on olleet hyviä oikeasti niin kääntyyhän se jossain kohtaa, mutta on tärkeetä pyrkiä tarkastelemaan omaa tekemistä riittävän kriittisesti.  :pomo:

Pääideat lohkoon ja koko turnaukseen maakohtaisesti, Venäjää, Kroatiaa, Belgiaa, Englantia, Portugalia, Islantia, Sveitsiä, Ruotsia, Puolaa ja Kolumbiaa vastaan  :hehhehhehheee: ja Senegalin, Tunisian, Meksikon, Serbian, Nigerian, Perun, Marokon ja Egyptin puolesta  :redcardsmilie: Siitä, kun yhtäkkiä tsiigaa niin aika nopeesit huomaa, että suuressa kuvassahan ne meni suhteellisen vituiksi suurin osa. Monia sai suojailtua ja tietyissä vedoissa pääsin vielä hyvinkin kääntämään kelkkaa, mutta kyllä noi pääsääntöisesti meni tosi huonosti. Pelkästään Venäjää vastaan oli useammalla tonnilla vetoja, u5.5 maalia turnauksessa, ei pääse jatkoon, u5.5 pistettä + kaikki hedarit muita maita vastaan  :knuppel2: :facepalm-smiley-gif-542:

Avoimia vetoja oli paljon koko ajan, mutta paljon vähemmän, kuin aloin puolessa välissä turnausta toivomaan ollessani ihan helvetillisessä montussa  :redcardsmilie: Tuntu, että kisojen alun aikana sekä nuo otetut turnausvedot menee päin helvettiä ja yhteen peliin oli aina useempi veto, ja mikäli pääpiirteittäin näytti, että vedot menis hyvin niin aina tuli livestä otettua aivan liian isolla jotain kusevaa vetoa tai muuten tuntui monesti, että panostus oli tosi pahasti metsässä. Ei sillä, että osuva veto ois paras veto, vaan ihan yleisesti tuli jälkeenpäin katsottuna ylipanostettua liveihin ja moneen muuhun vetoon mikä ei oikeesti ois ansainnut läheskään sellaista panosta. Kasinoissa on paljon helpompaa panostuksen kanssa, vedonlyönnissä panoksen määrittäminen ja parhaisiin vetoihin oikeassa suhteessa enemmän panostaminen oli turnauksessa sekä mulla kyllä yleensäkin se suurin ongelma + se että huonoja vetoja tulee mukaan sarjaan liikaa heppoisin perustein tai mutulla.

Alku turnaus meni vielä itselle uskotellessa, että kyllä tämä kääntyy, mutta jossain kohtaa aloin oikeesti vakavasti miettimään, että jätän vetojen osalta turnauksen kesken tai pienennän panoksia tai teen jonkun muun radikaalin muutoksen. Tosi harvoin myyn mitään osakkeita ja siitä välillä chatissa kuuleekin aiheellista läpän heittoa  :embarrassed-smiley03: nyt kisojen aikana juuri noissa kriittisimmissä hetkissä, mulla oli niin järkyttävä monttu päällä ja niin paljon avoimia vetoja, että käteisvarannot oli oikeesti jo lähes kokonaan kiinni vedoissa, joten myin tosi paljon osakkeitakin pois, että saa peleihin rahaa, Nordnetista otin 25k superluoton, banknorwegianin luottokortin hommasin maksimilimiteillä ja nostin Nordean kortin luottorajan tappiin. En nyt tarkoita, että oisin kaikki tunkenut johokin hazardivetoon tai Hazardivetoon tai mitenkään tiltannut, mutta oli kyllä oikeesti kaikki mennyt niin vahvasti kusen puolelle ja yritin varmistaa, että ei jää kasinoita pelaamatta yms. sen takia, että ei käteisvarannot oo siinä mallillaan kuin ne pitäisi olla. Banknorwegianin talletustilikin nostettiin tyhjäksi ja siirrettiin nettilompakon puolelle. Sama meno ja montuttaminen jatkui, tuntui ettei mikään osu ja vaikka yleensä on mahtavaa, kun kanssaveljet täälä ottaa lunaria niin kasinoilta, kuin vedoista niin tuossa tilanteessa se tuntu jotenkin erityisen paskalta, että kaikki oli kisoista ottanut järkyttävät profitit ja käyrä koiliseen niinkuin kuuluikin ja olin ite mielestäni samanlaisilla peli-ideoilla, pääosin samanlaisilla vedoilla tai samansuuntaisilla vedoilla aivan helvetillisessä montussa, syvimmässä mihin oon vedonlyönnillä ikinä päässyt ja toivottavasti syvimmässä mihin ikinä tuun kaivautumaan. Paljon oli ehkä huonoja vetoja mitä muilla ei ollut, mutta suurin syy oli varmaan, että panostusta oli liikaa paskemmissa kohteissa ja ne sitten oli just niitä mitkä meni ohi, toki myös ylipanostin samansuuntaisiin vetoihin, kuten Venäjää vastaan.

Tuo kaikki ynnättynä siihen miten kesä oli muuten mennyt niin olin kyl henkisesti tosi kovilla, kaikki ahdisti ja hirvee stressi, nukuin yössä jonkun 3-4h, koska mietin vikana nukkumaan mennessä vetoja ja ekana, kun heräsin niin vetoja. Ajattelin, että niinköhän tää paska vaan jatkuu ja miten paljon näihin kisoihin viittii montuttaa vai onko kohta muutaman vuoden tienestit sileenä yksien kisojen takia. Ei oo varmaan koko peliuran aikana ollut niin paskoja olotiloja kuin kisojen aikana. Sitä ahdistuksen määrää on tosi vaikee kuvailla ja uskon, että habs on pyörinyt paljon samoissa oloissa sillon sen bläkärimontun jälkeen, koko ajan oksetti ja kaikki johtu vaan siitä, että henkisesti niin paha olla. Luin äsken vielä vanhoja viestejä kisojen ajalta, Sealedin kanssa oltiin juteltu watsapissa ja olin laittanut sille 26.6 just sillon, kun oon ollut ihan niissä pahimmissa rotkoissa turnauksen aikana, että "Menny kyllä niin perkeleen huonosti kisat, törkynen monttu" ja sanoin myös, että "Varmaa pitää ottaa kisojen jälkeen breikkiä, tuntuu, että tekis gutaa". Hyvin samoihin aikoihin juttelin myös Ilen kanssa ja päivittelin, että en ees ymmärrä miten oon voinu suht samansuuntasilla vedoilla millä muut o raapinu kaviaaria pöytään niin vajota tämmöseen kuiluun. Niihin aikoihin katoin exceliä kisavetojen kohdalta..oon puhunut blogissa ja muutenkin avoimesti euroista ja voitoista ja tappioista euromääräisesti, joten jatketaan samalla linjalla. Eurojahan tässä kuitenkin yritetään tehdä, antaa panimojen keskittyä prosenttien tekoon. Noihin aikoihin siis, futiskisojen excel näytti -100k, kyllä -100k. Sen summan kirjoittaminen vielä näin jälkeenpäinkin nostaa snadia puklua kurkunperälle ja jalka alkaa raapimaan oksennusämpäriä lähemmäs. Se on aika helvetillinen monttu ja summa rahuliu.  :smiley-think005: Ei se sinänsä oo täysin koko totuus, siinä summassa on sisällä avoimet vedot, joita oli varmaan hmm, no vaikee arvioida, mutta koko totuus se on siinä määrin, että jos kisat ois loppunut siihen ja jokainen avoin veto kussut niin siinä ois ollut meikäläisen kisojen tulos, -100k. Henkisesti on oltu lujilla, aivan liian lujilla koko kesä. Panokset on olleet kestettävään riskiin suhteutettuna liian isoja, myös kassaan nähden liian isoja, vaikka prosentuaalinen osuus per veto kassan koosta ei olisi oikeasti mikään hälyttävän iso niin silti. Ajattelin jo sillon, että panoksia on pakko pienentää viimeistään turnauksen jälkeen, ei tästä muuten mitään tuu. Mietin tuolloin myös, että jos kisat jää jonkun 10-20k tappiolle niin oon tyytyväinen. Samanlainen ajatus ennen kisoja ois ollut aika katastrofi, jos tyytisi siihen, että kisat on "VAAN" 10-20k montussa  :hehhehhehheee: :knuppel2: Silloin pelataan aina liian isoa peliä, jos panosten suuruus tai joku monttu aiheuttaa henkistä pahoinvointia, tulee uniin tai sen takia ei saa unta tai muu elämä kärsii, näin se vaan on ja sitä tunnetta en kyllä enää halua ikinä kokea.

Jatkoin pelaamista suhteellisen normaalisti edelleen, yritin karsia ja vähentää paskoja vetoja tai olla vielä tarkempi siitä mitä kaikkea pelaan. Yritin enemmän päästä myös habsin tilastovetojen peesiin ja niistä erityisen iso kiitos, kuten tottakai kaikille muillekin vihjanneille.  :hattu: Aloin panostaa myös vielä enemmän noihin maan paras maalintekijävetoihin ja ne mut lopulta pelasti, suurin EV ja suurin tulos tuli turnauksessa eittämättä niistä. Oli mulla jokun verran surejakin kisojen aikana lyötynä ja avasin myös niitä varten monta uutta bookkeria. Kaikki alkoi jotenkin mennä paremmin sen jälkeen, kun juteltiin Ilen kanssa tollon 26-28.6 välillä, sain taas enemmän otetta ja suuntaa omaan tekemiseen. Mulla oli tosi paljon silloin kyllä avoimia maalintekijävetoja. Kirjotin aiemmassa postauksessa, että tärkeintä on mun mielestä keskittyä ja oppia löytämään systemaattisia virheitä ja oppia markkinamuutoksia. Yksi systemaattinen virhe kisoissa mihin ite sijoitin eniten ja mitä tuli eniten seurattua oli, että noissa maalintekijävedoissa mielestäni maalin arvoa väheksyttiin. Monelle pelaajalle melkein kaikissa eri maissa sai aivan liian isoja kertoimia tilanteissa, missä kyseinen pelaaja johti yksistään kyseisen maan maalipörssiä vaikka yhdellä maalilla ja niihin tuli lyötyä tonneittain rahaa kiinni, niissäkin tuli ylipanostettua, mutta perustelin sen itselleni mallikkaasti sillä, että oon lyönyt helposti tonnin vetoja kaikkeen paskaan missä oikeesti EV on varmasti ollut hyvin marginaalinen ja noissa näin aivan selkeetä valueta niin tuntuis tosi tyhmältä lyödä ne vaan samalla panoksella ja näinhän se tietysti oiskin, mutta se aiheutti myös sitä, että panokset nousi tosi isoiksi per veto. Nuo maalintekijävedot oli kyllä myös siitä hyviä, että se ite kusemisen todennäköisyys ei ollut kovin iso, mikäli joku pelaaja nousisi samaan maalimääräänkin niin sekin ois profittia vielä. Pandat ja muut pandalaiset maksoi nuo vielä erilailla kuin muut, jos samassa maalimäärässä oli useampi pelaaja niin vaikka toinen ois lyöty alle 2.00 kertoimella niin siitäkin sai profittia, esim comeoneilla osuvakin veto saattoi tuoda miinusta viivan alle jos alle 2.00 kertoimisessa oli vaikka 2 yhtä monta maalia tehnyttä, Pandalla se oli profittia. JDF oli ainakin huomannut tuon saman ja löi ilmeisesti samaa vetoa ennen finaalia mitä ite olin takonut jo monta tonnia. En vaan ottanut tuohon silloin chatissa kantaa, koska kyllä pandakin välillä sulki kohteita jos niihin liikaa taottiin rahaa monesta eri lähteestä, välillä hyviä virheitä löytäessä pitää vaan toimia niinkuin nyrkkeilykehässä, lyödä niin paljon ku jaksaa ja pitää turpansa kiinni  :cartes: tuo veto oli Griezzman top ranska ja Mbpappe top ranska, 1.8 Griez ja 2.00 Mbpappe, pelasin ne niin, että Griezmannilla omat veks ja Mbpappella kuoppaa, mutta mikäli molemmat tekevät yhtä monta niin panda maksaa noista molemmista profitit, 1.4 ja 1.5 kertseillä, mitä mikään muu saitti ei tehnyt. Oli myös monesti tilanteita, että se pelaaja ketä olin pelannut etukäteen ja joku toinen nousi samaan maalimäärään niin löin sillekin vielä vetoa, joten jos ne päätyivät tasatilanteeseen niin kummallakin lundet ja jos toinen tekee vielä maalin niin silläkin snadit profitit. Tuollainen tilanne oli esim. Meksikon kohdalla, mulla oli lopulta 3-5 kertoimilla top Meksikon skooraajiksi noita kaikkia ketkä sen voittivat eli Vela, Hernandez ja Lozano. Tuollaisilla tuli tehtyä suurin tulos, oli myös virhekertoimia, Panda jätti välillä turnausvedot auki pelien ajaksi ja alkukisoista ne oli vielä pelien jälkeenkin sielä, esim sain jollain hullulla kertoimella pari tonnia lyötyä Diego Costan top Espanja skooraajaksi silloin Iran matsin jälkeen, kun Costa nousi kolmeen maaliin ja kerroin oli avoinna. Loppukisoista tätä ei enää tapahtunut ja luulen, että joku muukin ehkä täältä tai muualta tuota hyödynsi. Isoimmat vedot Granqvist top Ruotsi, siihen oli lyötynä jotain 5-10k ja Australialla Jedinak, jota oli karvan alta 5k lyötynä. Maalintekijävedot meni helvetin hyvin ja nekin mitkä näytti menevän kuselle suojattiin lisälyönnillä ja monesti kävi niin, että molemmista tuli lopulta profittia. Alkoi näyttää siltä, että niinkö täältä vielä noustaan, edelleen oli paljon avoimia ja maalintekijävetoja ratkesi vielä ihan lopussa. Maalin arvoa mielestäni väheksyttiin myös kokonais maalikuninkuudessa ja käänsin aika pian positioni Kanen Hartsan suuntaan Rollen kautta ja lopulta nuokin meni erinomaisesti, kun kaikille oli yleensä vielä se top4 vetokin mukana.

Lopputulos kisoista yllätti mut suuresti ja erittäin positiivisesti, se miten siihen oltiin päästy ei itseä tyydyttänyt ja ajattelinkin kyllä pienentää peliä tulevaisuudessa, liian isolla tuli mentyä kisat läpi. Tuntuu, että jää tosi paljon kyllä taas asioita kirjoittamatta mitä etukäteen mietin, että pitää tuoda esiin. Habsilla oli hyvää tekstiä tuosta urheilullisesta näkökulmasta ja siihen pystyy yhtymään kyllä. Pelien seuraaminen ja niistä nauttiminen ei oo enää niin suurta, kun focus on siinä, että koko ajan livet auki ja yrittää seurata mitä kertoimilla ja markkinoilla tapahtuu, mutta toki tuli myös seurattua noiden tilastovetojen myötä aivan erilaisia asioita ottelussa ja viimeisissä peleissä tuli ekoja kertoja toivottua myös sitä, että jotain jätkää kolataan, joku jätkä kolaa, joku ei missään nimessä saa ketään teloa yms  :hehhehhehheee: hauskaa omalla tavallaan ja kisoista voi tehdä tuottoa myös monilla eri kohteilla, habsilla oli selkeästi pääpaino noissa eri tilastovedoisssa mistä hän löysikin hyviä systemaattisia virheitä mitä blogissaan kävi läpi, mulla taas suurin tuotto sekä euromääräisesti, että varmasti myös EV:n osalta tuli maalintekijävedoista. Sitä tarkoitin myös sillä mistä aiemmin sanoin, että pitää pyrkiä löytämään systemaattisia virheitä ja keskittyä omiin vahvuuksiinsa, minä en esim. osaisi noista tilastovedoista erottaa välttämättä selkeätäkään ylikerrointa selkeästä alikertoimesta, mutta hyvä, että joku muu osaa ja tuo sen foorumilla esiin.  :hattu: Pelejä tuli katottua tosi paljon, tuplapeleistä en katsonut yleensä kuin yhtä kerralla, ja vaan Tanska-Ranska jäi mulla näkemättä kisojen aikana - noi tuplapelien toiset pelit.

Lienee loppuyhteenvedon paikka, käyn Euroviisut ja niiden vedot läpi erillisessä postauksessa myöhemmin, mutta vähän statistiikkaa vielä näistä kisoista. Kisat ja kisojen herättämät mielialat ja tunnelmat varmasti ikimuistoiset, monenlaisia fiiliksiä koettiin ja kesäkuun loppuun asti pääasiassa erittäin negatiivisia, ahdistavia ja stressaavia. Luulen ja toivon erittäin paljon, että opin näistäkin kisoista lisää sekä vedonlyönnistä ja itsestäni ja osaan tehdä tulevaisuudessa tarvittavia muutoksia voitollisen pelin jatkamiseksi, rahan tekemiseksi, henkisen hyvinvoinnin turvaamiseksi ja kassanhallinnan parantamiseksi  :rahaatulee: :embarrassed-smiley03:

Ainiin, moni ehkä hämmästelee vetojen määrää, se on kyllä suuri, niin on myös pelattu euromäärä. Vedoissa on mukana jokainen veto erikseen, eli esimerkkinä jos Pandalle on lyöty maalipotkuja o4.5, o5.5 ja o6.5 ja samat vedot muille samoilla kertoimilla ja jos kyseistä vetoa on limppujen takia vielä tankattu lisää niin jokainen niistä on uusi veto eli se selittänee ehkä tuota osittain. Pelattua euromäärää selittänee se, että Marimekon varastot ammotti tyhjyyttään, kun kisoihin lähdettiin ja en saanut kunnon kisamekkoa päälleni  :pomo: no ei, yks Marimekkoleuka on hyvä edes kahtene postaukseen upottaa, mutta kirjoituksen on tarkoitus olla kyllä myös vakavanpuoleinen ja oikeesti herättää samalla jokaista miettimään omaa kassanhallintaa ja panostuksiaan ja vaikka foorumilla huudellaan mekkoja ja hamekangasta vähintään joka toiselle kuka meinaa alle kilon panoksen slipille livauttaa niin liikaa näihin ei kannata tarttua vaan pelatkaa oikeasti sellasilla summilla mikä ei vie yöunia, ei aiheuta negatiivisia tunteita meni se veto sitten miten meni ja että se ei vaikuta tuleviin vetoihin eikä niiden panostuksiin miten 10 aiempaa vetoa on mennyt  :hattu: :pomo: Piti sanoa tuosta pelatusta euromäärästä, eli mukana myös usea isompi sure mikä nostaa vaihtoa.

FIFA2018
Palautusprosentti: 116 %
Pelatut kohteet: 1005
Pelattu euromäärä: 480 055,56 €
Voitettu euromäärä: 554 517,70 €
Tulos: +74 462,14 €

« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 26, 01:30:56 kirjoittanut Zoltan8D »

Zoltan8D
  • Tila:
    Poissa
    Vihjeitä
    225

Palautus
    113.66%
    Tuotto
    239.66
    Panostus (ka.)
    7.80

Tykkäykset:
    220
Taukoamatonta tekstin vääntämistä. Ile huuteli jo uuden pätkän perään, eihän siinä oo muuta kun kirjottaa nyt, kun on taas vauhtiin päästy  :pomo: Selailin tossa vanhoja kuvia ja exceleitä koneelta, ajattelin Euroviisuihin ja niiden tuoksinaan palata ajatuksissa ja aloin etsimään löytyiskö koneelta dataa vanhoista viisuista tai lähinnä vedoista niihin. Oli ihan hauska törmätä, kun löytyi 2014 futiksen MM-kisojen excelikin tuossa tuoksinassa. Tilin teon puolelle se oli näemmä silloinkin väen vängäten kääntynyt, vaihto oli snadisti eri luokkaa kuin tän kesän kisoissa ja kohdemäärässäkään ei ihan päästy kilpailemaan  :hehhehhehheee: 254 kohdetta, 115,39% palautus ja pelattuja euroja n. 14 300, kyllähän silläkin 2200e profitteihin oli päästy. Tuo on oikeestaan tilastoinnin ja asioiden ylöskirjaamisen parhaita puolia, vuosienkin jälkeen on kiva törmätä vanhoihin exceleihin, piti ne sitten sisällään kesken jääneitä montuttamisia, jotain härskejä kokeiluja ja viritelmiä tai sitten tarkempaa statistiikkaa arvokisoista tai yksittäisistä isommista tapahtumista. On kyllä niin helvetin monta erilaista exceliä koneella/koneilla ja kovin tarkkaa ja kaikenkattavaa seurantaa ei oo edes hirveän pitkältä ajalta, 2016 tähän saakka on eurolleen tiedossa touhut, mutta 2010 eteenpäin on ajoittain tarkkaakin kirjaamista varsinkin lajeista millä oikeasti oli pyrkimystä rahulin syrjään päästä kiinni. Hiihto, mäkihyppy, ampumahiihto, formulat ja yksittäiset arvokisat/isommat tapahtumat lähinnä  :rahaatulee:

Tarkka kirjan pitäminen ja vetojen ylöskirjaaminen sekä myös kasinotouhujen on itelle niinkuin varmaan monelle muullekin äärimmäisen tärkeetä. Huonoina jaksoina voi katella, että ei tää monttu nyt kokonaiskuvassa oikeesti oo niin iso vaikka pahalta se silloin tuntuu ja muuta ei voi, kun lyödä kädet puuskaan montun reunalla seisoessa ja todeta, että minä tämän kaivoin saatana. Kirjanpito auttaa myös paljon muussakin, mulla tuli tosi paljon enemmän ja helpommin ennen panostettua liikaa ja liian usein kaikkiin hupivetoihin tai tehtyä oikeasti jo tekohetkellä tyhmäksi tiedettyjä ideoita. Nuo päähänpistot tai perseilyt on poistunut oikeestaan kokonaan, koska vituttaa kirjata sellanen tonne exceliin.  :redcardsmilie:

Löyty tuolta koneelta kyllä kaikenlaista härskiä ja pervoa, tietyt excelit ja niiden kesken jättäminen tai yksittäiset kuvat vetokohteista tai muista on edelleen kyllä äärimmäisen hyvin muistissa. Voin kertoo yhen stoorin, sillon tuli pelattua ihan kymppien ehkä maksimissaan 10/10 kohteeseen 100e panos, oli 2014 talvi ja Sochin Olympialaiset käynnissä, olin sillon vielä insinöörin hommissa ja se oli just sellasta, kun koneella teki töitä, että jatkuvasti tuli seurattua kaikkea vetoihin liittyvää ja oli vaikee pitää focus siinä työstä mistä joku muu mulle palkkaa maksoi. Norja oli naisissa ylikylä, niinkuin se nyt on edelleen ja suht aina, hiihdossa siis. En tutkinut varmaan sen kummemmin, olin mä koko talven kuten aiemmatkin talvet hiihtoja seurannut ja sinällään olin kyllä kartalla, mutta en oikeestaan muista mitä ajattelin, kun sitä vetoa löin. Se veto ei ollut erityisen hyvä enkä tiedä oliko se edes pelikelpoinen, kai se oli, tuskin muuten olisin lyönyt sitä, mutta paukautin siihen aivan järkyttävän ylipanostuksen, Norjan naisten viestivoitolle ja kerroin oli  1.124, panos 515euroa. Vaikee perustella kyllä tai muistaa mistä moinen päähänpistos tuli, 50e vedon häviäminenkin teki pahaa sillon, koko pinnyn tili lyötiin tuohon, koska Norja voittaa aina ja tuo nyt on ainakin varmaa rahaa  :rahaatulee: Tuon vedon jälkeen otettiin tukevaa breikkiä muistaakseni enkä varmasti puhunut tuosta vedosta ikinä kenellekään ennen tätä päivää, vaikka latemanin kanssa sillon päivittäin perattiin keskenään hiihtovetoja ja vertailtiin arvioita, mutta tuosta en kyllä sanonut se on varma  :pomo:. Tekstistä voi siis päätellä mikäli ei muista, että Norjan naisethan oli aivan helvetin huonoja tuossa viestissä, sukset ei toiminut, ei luistanut ei pitänyt ja jäivät ulos koko saatanan mitalijaosta, huhhuh. Se kyllä vitutti ja oksetti, tollaset on just pahimpia ja edelleen eniten pahaa oloa tulee siitä, jos tekee jotain vetoja tai muuveja mistä ei oo jälkeenpäin varma oliko siinä EV:tä tai, jos rajusti ylipanostaa johonkin kuten tuossa. Jälkeenpäin se kyllä naurattaa, lähinnä eniten se millä nimellä tuo kuva tosta slipistä tuli vastaan, kun kahlasin kaikkia kansioita läpi, eikaivarmaarahaa.jpg  :hehhehhehheee: siinä on kuitenkin huumoria näköjään pystytty viljelemään vedon tiimellyksessä, todennäköisesti oon nimennyt sen ennen kisaa, yllättävää kyllä etten oksennusfiiliksissä oo deletoinut sitä kuvaa kisan jälkeen  :vanhus: Näitä on kuitenkin ihan kiva muistella ja pohtia jälkeenpäin, nyt voi vastata tiedoston nimen esittämään kysymykseen, että eihän se tosiaan varmaa rahaa ollut  :jondefixaa:

Euroviisut, niistä piti tosiaan jotain kirjottaa, saa nähdä sopiiko yhteen postaukseen, riippuu miten pikkutarkalle linjalle lähdetään vai haetaanko vähän reunoja myöden vaan suuntaviivoja. Lähdetääs historian kautta purkamaan vyyhtiä, tai sanotaan ensin sen verran, että tän vuoden viisut tsiigailtiin meitsin luona, Ile ja kiekko oli kans täälä, ei kiekkoa ehkä viisujen yhteydessä pitäisi mainita, eihän ne sitä kiinnostanut sitten palan vertaa  :hehhehhehheee: kiekko laittoi focuksen Suomi-Kanada lätkämatsiin, kun nuo tuli osuvasti päällekäin. Historiaan piti tosiaan mennä, voitollisten viisujen jälkeen käytiin Ilen kaa vielä kunnon lunarisaunat ottamassa siinä ja Ile kyseli sillon, että miten kauan oon seurannut vai pelannut viisuja, en muista tarkasti, mutta eniveis. En tuohon muistanut enkä varmaan muista nytkään mitään auringontarkkaa vastausta, mutta aika monta vuotta, sen tiedän sanoa. Oon seurannut ekoja viisuja ehkä nyt, kun historiaa selailin niin luulisin, että 2005 alkaen, ei varmaan heitä kuin max vuoden. Ajoittaisia taukoja on tullut tai jotain vuosia jäänyt välistä eikä noissa nyt hirveen montaa vuotta itellä vielä vedonlyönti oo ollut lähtökohtana, jostain syystä noita on tullut seurattua vaan. Ei sitä korttia kyllä ihan joka paikassa parane ensimmäisenä lyödä pöytään, nakkikioskilla viisufaniuden tunnustamalla ei välttämättä parhaiten alkavaa kahakkaa vältä, eikä työpaikansaunavuorolla muiden viisufanituksesta utelemalla kyllä firman kovimman machomiehen titteliä paukahda olalle  :hehhehhehheee: :pomo: Nykyään viisuihin tulee kyllä keskityttyä paljon paljon enemmän kuin aiemmin, koska niitä tulee pääasiallisesti seurattua vedonlyönnin takia ja ekoja vetoja lyötyä jo kuukausia ennen itse päätapahtumaa ja tutkittua ja kuunneltua kappaleita suurissa määrin. En muista mikähän ois ollut vuosi, kun löin ekaa kertaa vetoa viisuista. Selasin vanhoja exceleitä ja löysin onnekseni kirjanpidon 2015 vuodelta viisuista, sitä aiempia mulla tuskin on enkä oo varma pelasinko ainakaan kuin satunnaisia vetoja viisuihin tuota ennen. Jokaiset viisut tähän asti on muistaakseni olleet voitolliset, eihän se mikään tae tulevasta ole ja paljon on onneakin voinut olla mukana, mutta näin muistelisin. Muistelun varassa siksi, että en löytänyt 2016 statistiikkaa vaikka kahlasin molemmat koneet läpi niin hyvin kuin osasin  :knuppel2:

2015
Vetoja: 89
Panokset: 4216,89€
Voitot: 4563,59€
Profit: 366,7€
P%: 108.2

2016 en tosiaan tilastoja löytänyt, mutta erittäin suurella todennäköisyydellä muistelisin, että nekin viisut meni hyvin, vaikka Lazarov ei Venäjälle voittoa tuonut mihin mulla oli aika tuhtia panosta sisässä ja kerroinliikkeiden perusteella veto olikin erittäin hyvä. Pitkän aikaa jo useana vuotena on takaraivossa kytenyt ajatus, että ois siisti käydä joskus paikan päällä viisut kuuntelees ja katselees, mut vielä se on jäänyt odottamaan oikeaa hetkeään. Vedot jää aika minimiin tai ainakin livettämisen hyödyntäminen on vaikeeta ja rasittavaa, jos paikan päälle menis. En tykkää pelata mobiililla yhtään vetoja, en kasinoita, en mitään.

2016 en varmaan vielä betfairille pelannut kauheesti viisujen aikana toisin kuin 2017 ja 2018 vuosina, varsinkin voittajavetosalkkua on jo hyvissä ajoin veivailtu iskukuntoon pääpäivää odotellessa. Miltään vuodelta mulla ei oo erikseen eritelty semi 1, semi 2 ja finaalivetoja, eli en nyt yhtäkkiä muista miten ne on jakautuneet ja onko sen nyt niin väliäkään. Alla kuitenkin 2017 vuoden statistiikka, löin sen chatissakin joskus eetteriin, kun viisuista jotain höpöteltiin. Eipä se nyt paljoa kerro, panokset ja vaihdot toki kasvaneet ja vetomääräkin aika paljon suurempi.  :pomo:

2017
Euroviisut2017
p%: 104 %
Vetoja: 283
Panokset: 28 751,57 €
Voitetut: 29 807,56 €
Profit: 1055,99€

Tää nyt näköjään kääntyy vahvasti venymisen puolelle taas, niin täräytän myöhemmin vielä erillisen postauksen tän vuoden Euroviisuista ja niiden statistiikasta, koska siitäkin varmaan ihan hyvän mittanen rimpsu saadaan taottua eetteriin  :knuppel2: mennään tällä tältä erää, pitäs romut pakkailla, tai kerkeehän sen huomenissa ja lähtee Helsingin kautta Portugaliin, oon miettinyt välillä niinkin perverssiä vaihtoehtoa, että jättäisin läppärin himaan, mutta tuskin sentään  :pomo:

Zoltan8D
  • Tila:
    Poissa
    Vihjeitä
    225

Palautus
    113.66%
    Tuotto
    239.66
    Panostus (ka.)
    7.80

Tykkäykset:
    220
Heijssan!

Pitkästä aikaa postauksen pariin. Vähän on hakemista, että mistähän lähtis kirjoittamaan, ollut tässä kesän ja syksyn ja varmaan nyt voi jo sanoa, että talvenkin aikana pinnalla monenlaisia eri ajatuksia ja asioita, joista oon ajatellut, että tuosta pitää kirjoittaa blogiin. Arvatenkaan en muista noista enää juuri yhtään, joten kirjoitetaan nyt aluksi jatkoa edelliseen postaukseen.

Viime postauksessa kirjoitin viisuista ja jätin niistä silloin tuoreimman, eli 2018 statsit perkaamatta ja viisut muuten käymättä läpi, eli alotellaas sillä. Itse viisupäivä sekä noi semifinaalien seuraaminen on koko hienossa hommassa se hienoin homma, varsinkin itse finaalipäivän livetouhut, joita on kertynyt itelle vähän liiankin heikosti. Oon 2015 viisut ollu tyyliin jossain baarissa muistaakseni, sillon oli Måns Zemmerlööviä PAKSULLA, ainakin silloisiin peleihin ja kassaan nähden, 2016 viisut oon kattonu jossain naisseurassa ja siinä ei oo sit livemoukaria juurikaan painettu, vaikka välillä puolisalaa kävin koneella tilanteita väijymässä ja 2017 viisut olin Bulgariassa ja oltiin sillonkin jossain yössä, kun noi tuli, eli tää 2018 finaali oli pitkästä aikaa sellanen, että olin koneella ja asemissa. Tavallaan ois aina hienoa vaan katsoa tuo ite finaalipäivä ja jännittää vetoja yms, mutta yleensä koko tapahtuman suurin EV on poimittavissa juuri livevedoista, livevedoista nimenomaan tulosjulkistusten aikana. Kertoimet toki seilaa vielä niin semeissä, kuin finaalissakin esitysten aikana vaikka siihen ei yleensä oo kovin isoa syytä. Tulosjulkistuksessa kärjistetysti ja yksinkertaistettuna, monesti kertoimet liikkuu aivan liikaa ensimmäisten annettujen äänien perusteella, eli kun tapahtuman pisteytys koostuu sekä yleisöäänistä, että raatiäänistä niin raatiäänet, kun on julkistettu niin kertoimet elää aivan liikaa siihen suuntaan, että raatiäänissä kärjessä olevat ois myös ne jotka on lopullisissa pisteissä kärjessä. Monesti kuitenkin on hyvin tiedossa tai vähintään valistuneita arvauksia mitkä maat tulevat saamaan hyvät pisteet raadilta ja mitkä biiseistä taas ovat loistavia yleisöäänien kerääjiä. Hyvä esimerkki 2015, vaikka silloin en itse ollut livettämässä niin tiedän miten kertoimet liikkuivat ja, että ainakin naapurissa tällä tehtiin hyvin rahaa ja JussiQ kirjoitti tuosta livetipsiäkin ja varmasti lunasti sievoisen summan. En löytänyt faktaa nyt äkkiä miten äänet jakautuivat, mutta Venäjän Polina oli korkealla raatiäänissä ja johti äänestystä jossain kohtaa ja käsittääkseni pitkäänkin, oli kuitenkin ennalta tiedossa, että kisojen suurin suosikki Måns Zemmerlöv tulee yleisöltä keräämään aika sievoisen potin ääniä, mutta tuota ei otettu kertoimissa tarpeeksi huomioon, vaan Polinan kertoimet raatiäänien julkistamisen aikana rommasivat isosti ja Zemmerlövistä tehtiin kertoimissa aivan törkeästi liian iso altavastaaja, noh aika moni varmaan tuolla keissillä teki tiliä ja lunasti isosti, Zemmerlöv paineli lopulta yleisöäänten turvin voittoon ja koko äänestystapahtuma meni aikalailla käsikirjoituksen mukaan, silti voittajan kertoimet kävi törkysissä sfääreissä.

Heitetääs tähän väliin tän vuoden tulokset omien vetojen osalta. Panokset on kasvaneet vuosi vuodelta ja varsinkin varsinkin voittajavedoissa on otettu aika paksulla pinkalla kantaa niihin, myyty isosti tiettyjä esiintyjiä ja maita ennen kisoja ja sureteltu vihreäksi kisojen lähestyessä "Fairin voittajavetosalkkua" niinku Ile sitä kutsuu :D Panokset on alakanttiin tuossa silti, koska, kun oon pelannut Fairin voittajavetoon monen monta yksittäistä vetoa lisäten riskiä, vähentäen riskiä jne, niin excelissä mulla on tuo Betfairin voittajaveto esim yhtenä vedonlyöntinä ja voittona ja tappiona kyseisen tapahtuman kohdalla ois ja on vaan tuosta fairin voittajavedosta saatu voitto tai tappio, tässä tapauksessa voitto.

Euroviisut 2018
Vetoja: 203
Panokset: 52 178,74 €
Voitot: 67 372,78 €
Profit: 15 194,04 €
P%: 129

Euroviisuilta, aiemmassa postauksessa tosiaan jo mainitsin, että Ile ja kiekko oli täälä tuona viisuiltana, käytiin siinä hakemassa eväät kaupasta iltaan valmistautuen, vetoja oli jo etukäteen aika saatanasti lyötynä, oli lyöty hyviä vetoja ja oli lyöty kyllä huonojakin vetoja. Huonoista vedoista voidaan ottaa esimerkki, se oli siinä aamutuimaan, kun selailtiin ja tutkittiin josko vielä löytyis kaikenmoista pelattavaa viisuihin ja yhtäkkiä Ile alkas huutelemaan tuosta ruokapöydän äärestä, että nyt on saatanasti moukun paikkaa tarjolla, noi löydetyt kohteet oli Olybetille ja niitä siinä vähän sit ohuesti raoteltiin kunnolla kertomatta, että mihin nyt pitää tempoa ja miten paljon. Ilen spekulaatio oli mun mielestä hyvää enkä lähtenyt asiaa kyseenalaistamaan, Ile oli tullut siihen tulokseen, että Olybetillä on väärinpäin kertoimet noissa kohteissa, että mikä maa antaa kenellekin maalle 12 pistettä, koska kyllä vaihtoehto oli jossain tyyliin 1.1-1.3 tasossa, että Liettua antaa Iso-Britannialle 12 pistettä, ja se kuullosti jotenkin järkyttävän typerältä kertoimelta, ja Ei vaihtoehtoa noihin kaikkiin lyötiin sitten niin paljon, kun vaan meni, eli ehkä itellä joku ~500e per kohde, sielä oli joku 4-5 tollasta kohdetta. Täälä riemuittiin niin perkeleesti, kun joku veto meni sisään ja manattiin kun joku meistä kerkes lyödä ennen toista ja se kohde meni lukkoon yms. No sitten, kun kaikki oli lukossa tai kertoimet muuttuneet radikaalisti tai lisää rahaa ei vaan enää mennyt sisään niin saatiin vähän lisäinformaatiota asiaan ja tutkittiin ite tota keissiä niin joo kyllä, Iso-Britanniassa on aika saatanasti Liettualaisia siirtolaisia ja Liettua on aika hiton monta kertaa antanut Briteille täydet 12 pinnaa, kuten viime vuonnakin ja kuten antoi tänä vuonnakin. Siinä esimerkkiä miten kaikki lyödyt vedot ei aina oo niin hyviä, mutta riittää kyllä, että suurin osa on ja jokainen kuitenkin on loppupeleissä vastuussa omista vedoistaan niin annettiin Ilenkin jatkaa pelaamista ilman sukkasaippuointia tällä kertaa  :pomo:

Hyviä vetoja oli myös paljon, varmasti enemmän kuin huonoja. Olin aika paljon myynyt etukäteen tiettyjä maita, eli pelannut niiden viisuvoittoa vastaan tarjoamalla Betfairilla kohdetta muille pelattavaksi. Nuo positiot tuli klousattua suurimmaksi osaksi liian aikaisin, koska mitä pidemmälle mentiin niin sitä suuremmiksi nuo kertoimet kasvoivat. Viisut, kun alkoivat niin siinä oli sitten Betfairin pörssiä yhdessä välilehdessä ja livevetoja bookkereilta auki aika monessa ja lähetys pyöri tvssä. Hiljaisina hetkinä olohuoneen täytti vaan Ilen päättymätön F5 hakkaaminen Betfairin pörssiä silmäillessä  :hehhehhehheee: Aina, kun joku löysi jotain pelattavaa tai joku kerroinliike pisti silmään niin nostettiin asiaa pinnalle ja spekuloitiin ääneen, mitä tapahtuu ja miks, se oli kyllä hyvä vedonlyönti-iltama kaikin puolin. Kyllä livevedonlyönnistäkin vaan saa aika paljon enemmän irti ja se on paljon mukavampaa, kun sitä saa hyvällä porukalla tehdä ja jo ennen vetojen lyömistä spekuloida keskenään. Parhaat yksittäiset muuvit mitä livessä tuli tehtyä niin otettiin aika saatanan isoa riskiä pelaamalla Iso-Britannian voittoa vastaan, jostain syystä jo ennen finaalin alkua se rommaili koko ajan vaan alemmas ja alemma Fairilla vaikka muualla se ei muuttunut, aateltiin Brittien vaan valuneen jo pubiin ja painaen vedot oman maansa puolesta, koska ei tuohon oikein mitään järkevää syytä pitänyt olla, Britit oli ennakolta suosikki kisojen jumboksi tai vähintään viiden viimeisen joukkoon ja voittokerroin tuon illan aikana valui jostain 1000 ensin johonkin 300-200 kertoimiin missä sitä jo myytiin ja sitten liven aikana joku tyyppi nousi lavalle ja nappas mikin brittien laulajan kädestä, joka oli markkinan mielestä niin hyvä, juttu brittien viisumenestyksen kannalta, että kerroin valui johonkin 50 tasolle alimmillaan. Ei mitään järkeä. Briteillä oli mahdollisuus esiintyä uudelleen viisujen viimeisenä, koska heidän esityksensä "pilattiin", mutta eivät halunneet tätä käyttää. Meidän spekulaatioissa Brittien voiton todennäköisyys oli käytännössä 0. Koko ajan lyötiin siihen lisää ja välillä vähän tiedusteltiin paljonko sielä on Brittejä vastaan lyöty, ja siitä haettiin suuntaviivoja, että onko se vielä lisädepon paikka ja uutta moukaria sisään. Yhdessä on kuitenkin helpompi hävitä ja mukavempi voittaa  :rahaatulee: :Finger_fing02: toinen liven parhaita liikahduksia oli juuri tuollainen tilanne mistä kerroin jo esimerkin aiemmin, eli oli etukäteisarvioissa tiedossa, että Itävalta on raatiäänissä kova, mutta yleisökannatusta tuskin tulee saamaan. Raatiäänet laskettiin ekana ja Itävalta oli korkealla, olisko jopa johtanut koko kisaa, vähintään top3 kuitenkin, aika paljon korkeemmalla kuin ois odotettu. No kertoimethan alkoi livessä kääntyä, Veikkauksella oli esim Itävalta kakkossuosikki vai jopa suosikki, kuitenkin kisan top2 ennakkosuosikit Kypros ja Israel oli ihan kannoilla pisteenlaskussa ja kummallekin oli odotettavissa tosi isoa yleisöpistesaalista. Betfairilla aloin lyömään Itävaltaa vastaan niin paljon kuin pystyin ja joka paikasta yritettiin poimia vetoja joiden avulla tuota skenaariota pystyttäis hyödyntämään. En ollut kyllä ainut kuka tuota teki, Itävallan kertoimet lähti nousemaan ja nousemaan ja oli vaikee keritä mihinkään tasoon, kun joku muu tarjosi jo sitä, mikäli joku vaan oli halukas ostamaan. Veikkaukselle tuohon sai sisään myös ihan kivasti rahaa pääasiassa pelasin Israelin voittoa, mutta myös Kyproksen voitolla ois voittajavedot tuoneet profittia. Israelhan tuon sitten lopulta voitti ja Kypros pokkasi kakkossijan, eli top2 oli ennakoidun kaltainen, mutta Itävallan kolmatta sijaa voidaan pitää yllätyksenä.

Heti viisujen loppumisen jälkeen piti kyllä mennä tuohon terassille vähän pyörimään, olin aivan saatanan hiessä, sisällä oli kuuma ja sitten vielä syke varmaan ylhäällä livettämisestä ja jännittämisestä  :napytys: Viisujen tulosta ei kovin nopeesti tullut laskettua, mutta se nyt oli heti selvää, että hyvin ne meni, pelkästään tuo Israelin voitto toi hyvin ison osan kokonaisprofitista mitä tällä kertaa viisuista kertyi. Siitä vielä sitten lunarisaunat tulille ja käytiin yöllä vielä vähän löylyä heittelemässä ennen kuin pystyi ajatellakaan nukkumaan siirtymistä.

Tulevia viisuja jo alkaa vähän odottelemaan tätä kirjoittaessa. Vielä en oo jaksanut katsella tai seurata, kun maat alkavat valitsemaan viisuehdokkaitaan 2019 vuodelle tai julkaisemaan tapoja miten kunkin maan viisuehdokas tuleviin karkeloihin valitaan. Pelien maailmassa muita isompia etappeja on nyt ollut varmaan tuo Netellerin kisa, siitä Ile kirjottelikin jo omassa blogissaan hyvän pätkän, huomenna alkaa taas uus Neteller skaba, lisärahaa jaossa eniten siirtäneille, mutta todennäköisesti myös jotkun NBA korispaketit parhaiten menestyneille, kun NBA kisa tjsp oli tuon taiston nimi.

Pelit menneet kyllä kauttaaltaan hyvin itellä nyt. En oo kovin tarkkaan seurannut eriteltyjä tuloksia, miten vedot menneet, miten kasinot menneet yms, mutta kokonaisuutena excelin total lukema kyllä kasvanut hyvää tahtia, varmaan EV:seen nähden liiankin hyvää ja liiankin kovaa, mutta eihän se haittaa. Bläkärin puolella tullut noiden kisojen takia oman rahan pelejä muutama miltsi, oon saattanut runata jopa yli palautuksen missä pitäisi olla, pari nostoa jumissa ja siksi en nyt tarkkaa palautusta suoraa tosta näe, mutta tuossakin kyllä varianssi niin järkyttävää luokkaa, että saatetaan ottaa yhtäkkiä taas niin paljon turpaan, että nopeesti se tasottuu. Vähän pelon sekaisin fiiliksin tulee taas lähdettyä huomiseen kisaan joka kestää about kuukauden, ehkä ihan yhtä hurjaan suoritteeseen ei kyetä, mutta yritetään nyt sellasta soppelia siirtotahtia pitää yllä, riippuen nyt kauanko bookkerit taas haluaa tehdä yhteistyötä vai ottaako ne William Hillin tavoin rahat jumiin ja selvittää varallisuuden lähdettä o1KK ja ostelee kilpailijoita pois niillä rahoilla mitä jemmaavat sielä  :knuppel2: :facepalm:

Eikai tässä nyt sen kummempaa, laitetaan uutta postausta taas jossain vaiheessa  :hattu:

clip
Elämää urheilun ulkopuolelta

Aloittaja Handy

0 Vastauksia
1218 Lukukerrat
Uusin viesti Kesäkuu 29, 12:06:28
kirjoittanut Handy
xx
Zolt- | LOPPUKILPAILU

Aloittaja Zoltan8D

7 Vastauksia
2706 Lukukerrat