Hei Vieras

319 Vastauksia    79007 Lukukerrat
Jondeli

Vs: Vastaveto on kehitysvaiheessa
Tärkeä asiahan tämä jonka Jonde nostelee esiin  :vanhus:

Letsencrypt on tosiaan hyvä ja normisivustolle sen asennus kestää vain hetken. Täällä se on vähän vaativampi juttu ja tarvitaan koodaria, joka tekee tällä hetkellä aivan muuta. Yleensäkin suosittelen että kaikilla eri salasanat jokaiselle sivustolle, mutta totta kai se on normaaliakin tärkeämpää kun SSL ei ole käytössä.

Seuraava Vastispäivitys niin eiköhän siinä SSL toteudu vihdoin sitten. Ei olla unohdettu asiaa tosiaan.

//OFFTOPIC

Tuosta tulikin mieleen, että jos joku ei jo käytä password manageria niin äkkiä käyttöön  :jondefixaa: Ei tarvi muistaa monimutkaisia salasanoja tai kirjoittaa niitä POSTIT- lapulle tai käyttää sitä "ProTipsteri111" salasanaa.

F-Securen Key on hyvä, joskin käyttöliittymä on vähän turhan yksinkertainen, jos enemmän käyttää sillä ei voi ryhmittää eri tunnuksia yhden "kansion" alle vaan kaikki tunnukset on yhdessä pötkössä. Suuri plussa kuitenkin siitä, että saa tunnukset synkattua suoraan puhelimen APPin, joten tunnukset kulkee aina mukana, osaa salasanoista tarvitsee kuitenkin puhelimellakin, joten ei auta jos kotikoneella on salasanat tiedossa, mutta et pääse niitä käyttämään kun olet poissa koneelta. Miinusta siitä, että tuon synkronoinnin saa käyttöön vain maksullisessa versiossa, joskin hinta on todella halpa.

Keepass on ilmainen ja käyttöliittymältään parempi kuin Key, joskin rumempi. Miinusta siitä, että mobiili synkkaus paljon huonompi, tätä en ole itse testannut, joten en tiedä onko sille virallista tukea ja jos ei ole niin heikentää tietoturvaa sen käyttö, mutta pitää googletella. Erittäin suuri plussa sille, että Keepass tukee Yubikeytä, mitä Key ei tue. Toki tässä muistettava, että Apple ei tue NFC:tä eli puhelimella ei Yubikey toimi jos on Apple. Mutta jos ei ole halukas pientä hintaa maksamaan, niin suosittelen KeePassia käyttöön.

Ja sitten bonarina vielä yllä mainittu Yubikey:

Alempi on karsitumpi versio ja on olemassa myös NFC-versio joka on paras, kunhan ei ole Apple käytössä. Mutta käytännössä toimii fyysisenä 2fa- metodina eli KeePassin tapaukessa, jotta saat salasanat näkyviin, tulee sulla olla tuo fyysinen USB-laite. Eli jos vaikka kävisi niin että joku varastaisi sun salasana-tietokannan niin sitä ei saisi auki ilman fyysistä varmennusta. Vähän extreme, mutta aika vaivaton lisäturva. Toimii myös Gmailin, Windowsin etc kanssa ja voi asettaa tilejä niin, että ei tarvi siis joka kerta kirjautuessa kaivaa tuota esille vaan voi määrittää niin että esim kotona ei tarvi kuin ekalla kerralla käyttää jne.

Handy

-162.90

Vs: Vastaveto on kehitysvaiheessa
Nyt ollaan ärrän kanssa istuttu alas ja alkaa tekijämiehetkin olla tiedossa. On siis korkea aika muidenkin avata sanainen arkkunsa, kuin jondelin :Finger_fing02:

Tiedossa:
- Kirjautumisongelmat (heittää ulos kesken istunnon)
- Chatissa keskittäminen uusimpaan viestiin
- SSL/HTTPS

Mitä muuta akuuttia täällä tiedossa, jota noin tekniikan kannalta olisi korjattava?
Uusia toimintoja, ulkoasua ja muuta parannusta tuodaan näiden pakollisten jälkeen sitten, joten sitä puoltakaan ei toki olla nyt unohtamassa. Otetaan askel kerrallaan eteenpäin. Viimeaikaiset passiiviset ajat ovat takana päin ja on aika vihdoinkin ryhtyä hommiin :)
Kanta on aika selkeä

R-bet

-0.06

Kohti aktiivisempaa kehitystä

Kuten ollaan aikaisemminkin puhuttu niin ideoita, ajatuksia ja teidän jäsenten toiveita olisi paljonkin, mutta aika, taidot ja resurssit eivät aina tahdo riittää. Siksi onkin vihdoin ja viimein aika luovuttaa valtikka uudelle ylläpidolle, jolta on heti alkuun luvattu jo mm. SSL suojaus Vastavetoon. Uudet vetäjät esittäytyvät varmasti itse tässä maaliskuun aikana kunhan ensin tutustuvat vähän paremmin sivustoihin (Vastaveto ja Kasinosankarit).

Varmasti hyvää on myös se, että kisat palaavat sekä Vastavetoon että Kasinosankareihin. Toiveita otetaan vastaan kehityksen osalta ja tietenkin jos bugeja löytyy niin kertokaa niistä. Nyt on mahdollista korjata ja kehittää uudella tavalla.

Muilta osin sivustoihin ei ole tulossa suurempia muutoksia eli esim. roskakasinoita ei jatkossakaan tarjota vaan tarkoitus on yhä olla meille pelaajille hyvä paikka.

R-betin ja Handyn roolit pienenevät, mutta eipä meitä ole tarpeeksi näkynyt paikalla muutenkaan. Ehkä kehittyvän sivuston myötä meitäkin näkee enemmän.

Jännä kevät tulossa ja oikein hyvää sellaista toivottaa teille kaikille Handy & R-bet

ps. maanantaina lisää infoa

Handy

-162.90

Hyvää alkanutta viikkoa!

Kuten lupasimme viikonloppuna, niin tänään annamme tarkempia infoja muutoksista ja voimme avoimesti keskustella tilanteesta ja erityisesti tulevaisuuden mahdollisuuksista. Aloitetaan uudesta ylläpidosta, joka on Better Collective A/S. Ehkä jo useimmille tunnettu nimi jos vedonlyöntisivustoja lueskellut englanniksi ja törmännyt BettingExpert palveluun. BettingExpert.com on siis heidän suurin ja tunnetuin projekti, joka on kriteereistä riippuen maailman suurin vedonlyöntisivusto. Jotain samaa kuin Vastavedossa, mutta vain isommassa mittakaavassa. Vihjesivuston lisäksi on hyvä mainita, että Better Collective on yhteistyössä esimerkiksi Matchbookin kanssa. Voisikin siis sanoa, että nyt Vastaveto on oikeasti isojen mahdollisuuksien äärellä kasvaa kaikista ”kilpailijoista” heittämällä ohi.

Muutoksien kannalta tämä vaihe oli välttämätön ja toivottavasti tulevien kuukausien aikana pystytään kaikki näkemään, miksi tämä tehtiin. Kuten jo yli vuoden ajan olemme hieman vetäytyneet ja anteeksi pyytäen pahoitelleet asioiden hidastumista ja kehityksen pysähtymistä, niin nyt tämä on ohi ja palataan siihen, mitä olimme alkuvaiheessa. Better Collectivella on osaamista ja resursseja keskittyä täysipäiväisesti operointiin ja tehdä sivustojen eteen parhaansa viikosta toiseen. Kaikki ne asiat, joita me ei tehty, on kerrottu eteenpäin ja tullaan korjaamaan. Sen lisäksi he ovat jo huomanneet itsekin monta asiaa, joita olisi hyvä korjata. Meidän ajatus oli ja on edelleen, että saimme maailman parhaan jatkajan tässä.

Monenlaisia asioita ollaan keskusteltu viime aikoina Vastavetoon ja Kasinosankareihin liittyen, mutta päällimmäisenä on ollut teknisten bugien korjaus (Pinollakin loppuu kirjautumisongelmat tähän kevääseen). Siihen SSL-sertifikaatit heti alkuunsa ja tämän jälkeen käyvät sivustoja läpi enemmän. Toimivampaa sivustoa mobiiliin, parempaa ulkoasua, laajempaa analyysiä vihjeistä ja tuoretta sisältöä. Kilpailut käynnistyvät, some aktivoituu. Nähdään siis toivottavasti enemmän porukkaa jatkossa paikalla

Mihinkään ei olla tosiaan katoamassa tässä, mutta vastuu siirtyy parempiin käsiin. Ylläpidosta rivijäseneksi, mutta varmasti vastaillaan jatkossakin ja huulta heitetään chatissa muiden mukana. Handy ja R-bet nimimerkit eivät ole siis roskakorissa tämän päivän jälkeen. Ehkä uusi ylläpito sponssaa meille sen kauan kaivatun miitin kesäksi  :funtsitaan:

BC:n osalta varmaan menee hetki aikaa nyt asettua aloilleen. Eiköhän heiltä ilmesty uudet nimimerkit foorumille, jotka ottavat vastuun päivittäisestä palautteesta ja ongelmien hoitamisesta. Jättäkää foorumille toiveita, tarkoitus on tehdä tästä entistä enemmän jäsenten näköinen paikka. Fiksu ja ammattimainen, mutta samalla rento ja hauska.

/Handy ja R-bet

pino